vulnerable -

Slösöndag

Idag har det inte hänt mycket här hemma. Vi skulle åka till Ope och hälsa på och äta middag, men mamma är förkyld så kändes bäst att stanna hemma så vi inte blir sjuka och hon får ligga och vila och inte behöver "underhålla" oss. Så då blev det en soffmysdag. När Ronja började bli trött förflyttade vi oss till sängen för jag kände mig också rätt trött. Hon somnade och jag läste lite bloggar på mobilen tills jag somnade till jag med. Sen vaknade jag av att Ronja vaknade och började gallskrika. Vet inte vad som flög i henne men hon var otröstlig, så det var bara att kliva upp och gå runt med henne. Ny blöja och en rapspya senare var hon rätt glad igen. Men sen har hon vart grinig hela eftermiddagen, bara sovit korta snuttar och vaknat och surat så fort jag inte hållt i henne. Nu vid 9 tiden fick jag henne i alla fall att somna, och det verkar som hon somnat för natten för nu har hon inte vaknat på nästan 2 timmar, skönt! Hon behöver ju sin lilla sömn så hon orkar med babymassagen imorgon :)

Ja imorgon hoppas vi på att det blir babymassage för nu är det på tiden att man får lära sig! Har stämt träff med Sandra och Hanna och det ska bli kul att ses igen :) Även Karin och Kerstin ska ju dit, och har vi tur kanske Alexandra och Kian också dyker upp. Vore ju kul att få se honom också!

Sen måste jag bara tipsa om Kents skiva B-sidor Cd 1, den är det typ bara lugna fina låtar på, perfekt för liten bebis att somna till. Min går på repeat just nu och Ronja verkar sova så gott så :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: