vulnerable -

Måndagen, en rullande dag

Igår var det upp och hoppa tidigt igen för att hinna fixa sig i ordning och äta lite frukost innan vi skulle ta bussen in till stan. Brukar åka in till 10 och möta upp Sandra så vi kan låta våra små sova lite i vagnarna och sen också hinner mata dom alldeles innan massagen börjar. Man vill ju gärna att dom ska vara på sitt allra bästa humör när man ska massera dom :) Den här gången följde Totta med oss också :)

Lilla söta Ronja låg likadant även denna gång och bara tittade bort mot Kerstins håll, men hon verkar gilla massagen i alla fall. Idag fick vi även lära oss mage och axlar. När massagen var över så låg Ronja naken på handduken och liggunderlaget men la sig på sidan och började kämpa för att rulla runt. Jag ville se om hon skulle klara det så jag lät henne hållas, då tar lillskiten sats och lyckas vända sig till mage, med lite fusk av att hon i samma veva rullar av underlaget. Men ändå, hon klarade det ju! Sååå stolta föräldrar :)

Efter det klädde vi på barnen och så gick jag, Totta och Sandra iväg och fikade på Törners och snackade massa strunt. Ringde även upp babysimsansvariga på Storsjöbadet och det visade sig att kurserna inte alls är fullbokade :D Men vi väntar lite med att boka för vi vill helst gå på torsdagen och den har dom inte släppt för bokning än.

När vi kom hem la Totta Ronja i babygymet, och gissa vem som då lyckas vända sig till mage från rygg helt själv utan något fusk? Åhhh jag blir så glad när hon gör något nytt och roligt! Längtar efter fler framsteg :D


Tottas fika på Törners.



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: