vulnerable -

Fredagen

Idag har vi storstädat och så fint det blev. Städade bort de sista julgrejerna, bytte gardiner och sängkläder mm. På kvällen blev det även lite röjning i garderoberna då vi kastade lite kuddar och ställde undan extratäcken mm i förrådet istället. Då fick Totta en större garderob till sina skjortor och Ronja fick en garderob i vårat sovrum, en annan dag när hon inte ligger därinne och sover ska jag strukturera upp hennes kläder på ett bättre sätt! :)

Efter vi städat klart var Tottas mamma och Janne förbi en sväng på kaffe. Sen var Totta iväg på bandy och jag passade på att betala lite traderavinster och se på lite Revenge, ny serie jag börjat se som är jättespännande! Efter middag som bestod av tacogratängrester var avklarade och vi röjt i garderoberna satt jag på golvet med vår lilla nakenfis och försökte ta lite fina bilder. Sjukt svårt med det dåliga ljuset att ta utan blixt, och tar man med blixt blir Ronja bländad och ser sur ut. Totta föreslog att jag skulle använda en bygglampa, så han gick och hämtade in en till mig, men lagom till det var Ronja så trött så hon fick gå och lägga sig.

Andersson hörde av sig och ville åka med Totta till en minnesplats i Krokom för Henke och Vincent, så han kom bort och så åkte de iväg. Eftersom Ronja sov passade jag på att sy litegrann, äntligen. Först blev det en simpel napphållare, blev rätt bra. Sen gav jag mig på att leta upp ett mössmönster och sydde en mössa efter beskrivning, den blev okej. Sen sydde jag också en matchande dregglis, helt okej den med. Inget Ronja kommer få använda utanför hemmet, men bra att ha ju.









Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: