vulnerable -

Tisdag 28 augusti

Idag så vaknade Ronja före kl 6.. Inte så kul, men vad gör man? Jo man kliver upp och ser glad ut :P Jag har ju den turen att jag oftast blir pigg bara jag kliver upp :) Hon sket lite mer hårt, men sen lossnade det och allt var som vanligt igen :) Vid halv 8 la jag henne igen och satte mig och åt tacosrester till frukost. Sen slumrade jag på soffan till halv 10 då Ronja vakande igen. Tog en snabbdusch och sen gjorde jag mig i ordning och fixade med skötväskan och så. Efter halv 12 packade jag ihop Ronja och åkte upp till Solliden där vi skulle på babysim, dock inte förrän 13.30 så jag gav Ronja mat och la hon i vagnen, sen gick jag ner mot stan och mötte upp Sandra och så gick vi tillbaka till Solliden. Ronja vaknade lagomt tills vi var framme så då bytte vi om och satt och väntade på att det skulle börja. Vart bara vi och två andra mammor med en 4 månaders tjej och en 7 månaders kille. Lagom grupp tyckte vi :) Totta som egentligen jobbade hade fixat ledigt 1 timme så han kom också och var med på lektionen. Att vara på Sollidenbadet kändes mycket bättre än Storsjöbadet. Bara denna gång fick vi lära oss typ lika mycket som vi lärde oss på 7 ggr på Storsjöbadet :/ Gång nummer 3 ska vi få testa dyka, vilket vi aldrig fick på badet, och då kommer de även ta kort med en undervattenskamera :)
 
Ronja var i alla fall hur glad som helst under lektionen. Hon plaskade och simmade och bara njöt.. De fick leka med gummifiskar under lektionen och Ronja älskade det, kunde knappt släppa blicken om den ;) Hon visade verkligen upp att hon också är en liten fisk idag och var på sitt bästa humör :) Jag är så glad att hon älskar att bada och inte är rädd för att få vatten i ögonen eller få en kallsup eller snarare tio kallsupar som hon brukar då hon är så ivrig ;) Är glad att vi går babysim med henne, för jag tror verkligen hon får ut något av det! På Solliden hade de massa grejer i taket som barnen kunde kika på och Ronja fastnade även där med blicken några gånger, sen var det så tyst och lugnt där så jag är skitnöjd över att vi bytte dit! :)
 
Efter babysimmet skiljdes vi åt då Totta var tvungen att jobba och Sandra skulle hem och käka. Jag tog då bilen och for till Ope. Var bara mamma hemma så det blev lite fika och mommamys då :) Ronja fick messmörsmacka som hon åt med god aptit.. Sen blev det en sovstund i vagnen och vi plockade lite hallon som vi skulle ha till efterrätt. Sen lagade mamma mat och Ronja kröp på golvet och vi surrade. Sent, typ halv 7 kom äntligen pappa, Lollo och Sebbe hem och vi åt Renskavsgryta till middag, mums! Efter vi ätit klart var klockan så mycket så jag var tvungen att åka hem för att lägga Ronja. Har tvättat lite sen hon somnade och sett på lite HIMYM, nu har jag bloggat också trots att det tar tid att skriva då jag just nu har SJUKT ont i handleden.. Kanske måste ringa läkaren imorgon, vill inte ha det så här längre :(
 
Ska nog i alla fall hänga min tvätt och sen krypa ner i sängen, är trött och måste upp i tid imorgon då vi har BVC-tid.. Hoppas kunna få lite hjälp då angående maten, för det går verkligen inte alls bra, och jag håller på att bli tokig... Det har blivit en ond cirkel där jag inte ens vill ge Ronja mat för jag vet hur det blir, bara massa kladd och katapulter och jag som sitter där och blir arg och less.. Och det är ju inte bra alls, för någon gång måste hon ju börja äta, så jag måste ju erbjuda henne varje dag.. Nåja, ska bli kul att få se vad ungen väger och mäter, jag gissar på 9960 gram och 76 cm lång..
 
Och jag har varit asdålig på att ta kort senaste dagarna så har inga bilder att visa..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: