vulnerable -

Måndag 23 april

Idag fick jag lite sovmorgon av Ronja som var så duktig och sov 19.30-00.30, mat och sen sov hon till 6.00 och sen somnade hon om till 8 typ. Men då vaknade jag bara till och sen sov jag till 8.40. Sen somnade Ronja igen vid 9.30 men då studsade jag i duschen :) Sen hann jag sminka mig och äta hälften av min brunch innan hon vaknade igen. Vid 11 var vi klara men bestämde mig då för att leka henne trött så hon skulle sova i vagnen när jag gick in till stan. När klockan var 12 och jag skulle gå ångrade jag mig dock och tog bussen in, vädret vart ju inte det bästa om man säger så..

Inne i stan gjorde jag en räd och letade efter basbodys till R då jag är less på att aldrig ha något när hon ska ha klänningar att matcha leggingsen med. Så jag ville ha svart och helvit långärmad body utan spets och sånt, och så bodys utan ärm, som ser ut som ett linne/brynja. Till sist blev det ett vitt och beigebrunt 2 pack linnen från HM, 2 pack svarta långärmade bodys från Åhlens, 1 vit långärmad body från Lindex :) Blev även lite mer inköpt.. :P 2 par vantar för 19 kr på Åhlens, 2 stycken dregglis/scarfs från Åhlens 10 kr styck (den ena ska Maj få) och en jättefin lila klänning som också var på rea. Den är i storlek 86/92 men då kan Ronja ha den i höst kanske. Den är så fin och jag har spanat på den länge så nu när den var nersatt halva priset var jag tvungen att köpa den ;) Blev även ett par vita leggings och en ljusgul kortärmad body från Lindex.

Mötte upp Mickan och Philip och vi var även in på Eivors tyger då Sydilla hade stängt idag (måndagar) och där köpte jag mönsterpapper och tryckknappar. Innan jag åkte hem var jag även in på garntorget och köpte en ljusgul sytråd.

Efter vi gått på stan och tyckte våra barn hade sovit tillräckligt länge så gick vi till Öppna förskolan. Blev först matning/mellis och sen fick de ligga och leka i den röda stora madrassen. Var även två andra barn där som var lite äldre som busade omkring. Ronja övade återigen på att sitta utan stöd och hon börjar bli så duktig!!
Vid fyra gav vi upp då det stängde och jag och Mickan skiljdes åt och jag åkte hem.

Ronja verkade pigg när vi väntade på bussen och så, så jag hoppades hon skulle hålla sig vaken tills vi kom hem så jag fick mata henne och sen låta henne sova och då själv passa på att äta ostört ;) Men hon slöt sina två blå på bussen när vi hade två hållplatser kvar, och fastän jag rykte ut nappen för henne så vaknade hon inte. När vi kom in i trapphuset bar jag upp väskan och alla påsar och gick sen ner och bar upp hela sittdelen med Ronja i. Hon vaknade inte. Då började jag klä av henne och då vaknade hon till. Jag lyfte upp henne och gick och la henne i hennes säng, gav henne nappen och snuttis och sa sovgott och hon somnade om, lyckträff kan jag säga! Så jag fick äta min tacos i lugn och ro :) Sen när hon vaknade passade vi på att öva återigen på att sitta utan stöd och så filmade jag henne, nu klarade hon att sitta själv i 1-2 minuter, så nu borde man kunna säga att hon kan sitta utan stöd, eller? Nåja hon är en bra bit på väg iaf :) Såååå stolt! Tyvärr vet jag inte hur man lägger ut videos så då kan jag inte visa, men hon är duktig! :)

Efter att jag hade lagt Ronja tänkte jag sätta igång med att sy ihop mina klänningsdelar, men så fick jag infallet att först sy ett pannband då jag stör mig sååå på att gå i mössa. Men där tog mitt syande slut. Jag fick inte maskinjäveln att sy bra. Tråden bara öglade sig och ville inte sitta kvar :( Helena trodde det kunde vara trådspänningen det var fel på, men det kan lika gärna vara jag som trätt maskinen fel. Jag vet fan inte. Gav till slut upp och hamnade framför datorn istället. Nu har jag ju iaf bloggat ikapp, så någon nytta har jag ju gjort. Men jag ville så gärna sy ikväll... Dumma maskin..!









Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: