vulnerable -

Tisdag 10 april

Idag åkte Totta och jobbade, han har vart ledig i drygt en vecka så kändes lite konstigt :P Då blev ju jag så illa tvungen att kliva upp när fröken morgonpigg vaknade ;) Men det var bara bra för jag skulle in på stan idag. Skulle möta upp en tjej innan 11 så kände lite press på att hinna in. Tänkte först gå in men det snöade så jag tappade lusten. Sen när jag väl var klar var det bättre väder men då skulle jag inte hinna, så jag tog bussen.

Väl inne i stangick jag först förbi POP och tänkte byta en tröja vi fick förut som jag inser att vi inte kommer använda, så bättre byta till något som blir använt. Dock hittade jag inget kul, så jag lämnade in tröjan och fick ett presentkort så länge, hoppas dom får in något fint snart.. Sen gick jag bort på Kappahl och köpte den nya ASFINA jumpsuiten de fått in, älskar den! Dock blir det till att åka in på torsdag och lämna tillbaka den och köpa om den, för när ajg var klar på stan idag och skulle åka hem, DÅ får jag ett mail från Kappahl att de har klubbdag på torsdag med 30% på ett helt köp.. Blir så sur när man får sånt JUST när man köpt saker där, så då blir det åka in och köpa om, med rabatten. Inte direkt så man är rik när man går på föräldrapenning :(

Sen gick jag i alla fall och mötte upp en tjej jag skulle köpa en POP-dress av. Hon sa att det var en pyjamas men jag tycker man kan använda den som soldress jag ;) Fin var den i alla fall! Efter det blev det en visit på HM där jag skulle byta ett par leggings till en större storlek då jag tror HM är väldigt små i sina storlekar. När jag letade upp den större storleken märkte jag att de fått in likadana i lila äntligen, så då plockade jag på mig ett par sånna också, och så kunde jag inte motstå de turkosa. Så fina!! Stod och sneglade på den ljusrosa solhatten också, men bestämde mig för att avvakta (trots att den är relativt billig) och se hur den jag beställt från Villervalla kommer se ut och sitta..

Efter det blev det bara massa stros på affärer för att titta om de fått in något nytt och så. Har sett två jättefina klänningar som Lindex ska få in den här veckan som jag vill ha (om de är lika fina i verkligheten). De var rätt billiga också, bara 59 kr/st.. Till sist så var äntligen Mickan klar ;) Så vi möttes upp och gick och åt lunch på Plaza. De hade ugnsbakad lax med potatis och kycklingwok där idag, sååååå jäääävla gott! Ronja sov sig igenom hela min tripp på stan och lunchen innan hon äntligen vaknade och kunde få lite käk hon med ;)

Sen gick vi runt lite på stan och kikade. Jag skulle kolla efter en doppresent, men Mickan gav mig ett bättre förslag, dock vet jag inte om det kommer hinnas så eventuellt får jag åka in något på torsdag eller fredag och kolla i alla fall.. Vid tretiden skiljdes vi åt och jag tog faktiskt bussen hem. Kändes slött, men så skönt. Jag är inte riktigt i form känner jag.. Trött all the time och dåligt tålamod, må bli bättre på att lägga mig i tid!

Hemma fortsatte den lilla sötnöten sova (ovanligt!) så jag tog mig friheten att kika på senaste Gossip girl avsnittet i lugn och ro ;) Sen vaknade hon och vi läste lite i hennes nya böcker som kom på posten idag (goboken).. Provade lite mössor vi har då jag är sååå less på att hon gnussar sin mössa så den täcker hela hennes ansikte.. Må ha en mössa som sitter som ett smäck tror jag ;P Sen busade vi tills hon blev trött igen och somnade. Då passade jag på att äta lite vårrullar och se på BB. Sen vaknade ronja igen och då blev det mer bus och mys. Så hårdtränade vi på att åla/krypa. Hon låg bredvid mig i soffan och hasade sig fram mot en skallra, hon lyckades faktiskt ta sig framåt till den, sakta men säkert. Sen låg hon på mage och hasade sig in i ryggkudden, och så vips så låg hon tätt intill mig på rygg igen. Lillskiten lyckades vända sig från mage till rygg idag för första gången. Visst att hon låg i soffan och därför inte hade plant underlag så det blev lite fusk, men hon fick ju ändå äntligen till hur hon ska lägga armen och sen ta fart. För så fort hon låg på mage försökte hon vända sig igen, då fick hon dock inte till det, bara för att jag skulle filma och skicka till Totta :P

Efter jag nattat en övertrött lillgumma satte jag mig och tittade på DH på tvn medans en maskin kördes. Sen hängde jag min tvätt och fortsatte rensa bland barnkläderna, rensade ut alla Carros kläder som hon ska få tillbaka.. Se har jag roat mig med att sortera videofilmer vi filmat och nu lagt över de nyaste bilderna från kameran och så bloggat ikapp så NU återstår bara sängen. Fast helst skulle jag vilja sitta uppe och kika ikapp på BB och mina serier.. Men det är en dag imorgon också..




















kickan

hel dressen vad as fin!!!! med alla färger! vart har du köpt den? :)



PUBLICERAT: 2012-04-11, 23:31:36 | URL: http://kick86.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: