vulnerable -

Onsdag 18 april

Igår så gick jag och Ronja in till stan. Gick och kikade lite på de vanliga ställena innan jag mötte upp Mickan på Domus. Vi var ner på Clas Ohlson och kikade och så kollade vi på Phonehouse om de hade några fina billiga skal, men icke. Sen kom Majkii in med Aylin och då gick vi och fikade på Törners på Domus. De hade en rostbiff&potatissallad macka så det fikade jag :) Ronja var vaken typ hela fikat och fick sitta själv i en barnstol ett tag, det gillade hon :)

Efter massa surr gick vi vidare, blev en sväng på Classe igen, sen Sydilla och så Kjell&Co. Jag köpte dock ingenting jag, så det var ju bra gjort av mig ;) Spanade däremot in saker jag ska köpa när jag får bb/lön. Vill bla köpa tyger att sy ett lapptäcke till Ronja av, och så vill/behöver jag ett nytt mobilskal, men jag hittade inget fint. Skulle gärna vilja ha ett gult som lyser upp lite, men det får inte se gul-grönt ut, det är fult! Tror jag ska kika på Tradera om jag hittar något där! Sen kanske jag skrivit det förut men jag ska gå och köpa första tand&lock-askar till Ronja på Guldfynd när jag får pengar, dom var så fina :) Blir till att köpa ett par svarta leggings till Ronja också som hon har att växa i till hösten typ. Och så väntar jag fortfarande på att Lindex ska få in de fina klänningarna någon gång!!

Skiljdes åt vid 4 tiden och jag tog bussen hem. Egentligen skulle jag ha velat gå hem för det var verkligen kanonväder då, men jag var trött i fötterna/knäna och började bli hungrig så jag valde att åka hem. Åt rester av min goda flygande jakob till middag och sen myste jag och Ronja och så fick hon öva på att ligga på mage medan jag stökade undan, jag skulle nämligen få finbesök ;)

La Ronja och testade ikväll igen 5-minutersmetoden och det funkar jättebra. 2-4 ggr behöver jag gå in och stoppa i nappen och lägga snuttisen vid ansiktet, sen somnar hon. Och det är inte så att hon gallskriker utan hon leker lite ibland och spottar ut sin napp tex, eller så bökar hon runt och försöker slappna av, gnäller lite. Sen väntar jag inte i 5 minuter heller mellan ggrna utan går in när jag tycker det behövs och om man ska räkna tiden från att hon lagt sig tills hon sover är det max 15 minuter. Så jag tycker det går skitbra :)

Sen kom Helena då och vi satt och surrade till halv 12 :) Hon hade mycket intressant att berätta bla om drömmar och djur. Och hon sa något "om mig" som fastnade så jag ska försöka leta upp texten och förklara närmare om vad det handlar om för ju mer jag tänker på det, desto mer känns det som hon har rätt i det hon sa.. Men det blir ett eget inlägg om det då. Vi pratade även lite om när jag ska börja med maten till Ronja och sånt och hon peppade mig att inte ge upp amningen på en gång och få panik om Ronja inte skulle äta bra i början, fortsätter jag amma så är det ju lugnt :)

Bra dag med väldigt bra vänner :)



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: