vulnerable -

Vår julafton

Ja julhelgen har ju bara rusat förbi. Nu är det redan den 28 december och snart börjar nyårshelgen istället. Kvällen innan julafton började bra. Vi körde tacos&uppesittarkväll hos Jon och Helena. Det var mycket gott och trevligt. Kvällen bjöd inte på någon vinst till mig, men Jon och Totta lyckades kamma hem varsin 100-lapp. Ronja sov hela kvällen igenom och när vi kom hem vid 11-tiden så åt hon kvällsmålet och sen somnade hon i sin egen säng och sov, trot eller ej, ända till halv åtta på julaftonsmorgon. Hon vaknade till några gånger efter halv sex, men jag stoppade bara i nappen, och hon somnade om. Så hon klarade sig länge utan mat då :)

Vi klev upp och gjorde oss i ordning, sen plockade vi upp Kerstin vid 10-tiden och åkte ut till Ope. Där blev det lite surr och så innan jag och mamma började förbereda maten och pappa dukade fram allt. Ronja sov så gott i lillrummet som dom hade städat upp och satt ihop spjälsängen i :)
Efter 12 nångång satte vi oss för att äta och självklart skulle lillan vakna då då :P Men eftersom hennes pappa är så snabb på att äta upp matade jag henne, och sen fick han ta hand om henne så jag fick äta lite.
Efter det jättegoda julbordet städade vi undan och sen blev det julklappsöppning, vart lite bråttom för att vissa inte ville missa Kalle ankas jul. Jag och Totta fick ett presentkort på barnenshus av mamma, pappa, Lollo&Sebbe. Av Kerstin fick jag en biobiljett. Av pappa fick jag fiskedrag, ett spö, en klockradio. Jag och Totta fick varsin bil-prydnad av pappa också. Ronja fick en Bamse-lära-gå-vagn av Sebbe, badleksaker, 2 pyjamaser och ett ringtorn av Lollo, Tomtebobarnenservis av mamma och pappa, en pyjamas av Kerstin. Efter julklappsöppningen kollade vi på Kalle anka, sen packade vi ihop oss för att bege oss till nästa julfirande.





     

Först svängde vi förbi Lugnvik för att hämta upp Dudda. Sen vart det full fart mot Greningen. Där blev det åter ett julbord, sen satt jag och Ronja och mös framför öppna spisen, mysigt värre. Några timmar senare blev det en till julklappsöppning. Denna gång fick jag ull-leggings av svärmor, tjocksockor av Tottas mormor. Tillsammans fick vi ett spel av Dudda, lila påslakanset av Birgitta&Janne, presentkort på Birsta av Bengt&Marre, och presentkort på Barnenshus av Stefan. Ronja fick desto mer :P En jättestor tomte av sin farmor&plastfarfar och 10 småböcker, pandadress, nappar, strumpbyxor, vita tossar och 2 bodys av Bengt&Marre, stickad tröja och vita byxor av Ann-Mari, stickade strumpor & en filt av Tottas farmor, en klänning av Tottas mormor, ett halsband med ett skohänge av Dudda, en porslinsprydnad av Maud, en kanin i en hatt-speldosa av Anders med familj. Sen stannade vi kvar ett tag och umgicks, men vid halv elva började vi packa ihop oss och åka hem. Det hade ju varit en lååång dag. Lillan sov dock mest hela dagen och otroligt nog somnade hon där vid 12-tiden när vi kommit hem och sov till halv åtta på juldagen med, så skönt :)









                 



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: