vulnerable -

Nyårsafton

Jag blev så trött inatt när jag höll på att blogga så jag var tvungen att sova :p
Sen fick man sovmorgon av lilla hjärtat som sov ända till klockan 10 :) blev badning för henne idag.

På eftermiddagen kom mina föräldrar och min lillebror på besök och fikade. När dom åkt packade vi ihop oss och åkte ner till Jon&Helena. Nu har vi ätit förrätt som bestod av tunnbrödskorg med laxröra, sjukt gott! Sen till middag åt vi kalkon med klyftpotatis, stuffing och sås, så jäkla gott! Helena kan det där med att laga mat hon :)

Nu jäser vi magarna, senare blir det efterrätt, ost och kex och snacks ännu senare. Vi ska även ut och tända rislyktor och släppa iväg. Vi bojkottar raketer i år, och ärligt talat så tänker jag aldrig mer köpa det (vet inte ens om jag någonsin köpt, men man har ju "vart med och tittat". Är så synd om alla djur som lider och är rädd och sen är det skadligt för miljön. Sen ska jag erkänna att jag ALLTID varit livrädd för raketer och smällare och skulle aldrig våga tända en själv. Får alltid ångest när någon jag älskar ska tända en raket att något ska hända dom, och att raketen ska skjutas fel rakt på mig/andra. Visst att det är fint med fyrverkerier men så ovärt det när man tänker på riskerna, djuren, miljön och att man typ "bränner" pengar.



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: