vulnerable -

Effektiva tisdag

Idag har varit en rätt effektiv dag. Klev upp vid halv nio då lillan inte ville somna om, och pappan hade gått ut för att fixa med Feffe inför besiktningen. Medan jag bytte blöja passade Ronja på att kissa, bajsfisa och spy, så istället för att sätta på en ny blöja och försöka natta henne, fick det bli ett bad. Det gick jättebra, men självklart pissade hon ner nya blöjan sen innan jag hunnit stänga den ;)

Efter badet kom pappan in igen och han la henne på prinsesskudden och sövde ner henne på 1 minut. Hon blir alltid helt slut efter ett bad, trots att hon ligger lugnt i badet så verkar det ta på krafterna. Så medan hon sov passade jag på att duscha, och sen stökade jag på med saker, gick igenom grejer jag köpte igår på stan, slog in lite julklappar, gjorde det sista med julkorten och så klädde vi granen.

Totta åkte iväg vid lunchtid för att besikta Feffe och jag sminkade mig och åt "frukost" och kollade på några fler avsnitt av julkalendern. Ligger lite efter där :P När han kom hem vaknade lillan och fick mat, sen bäddade vi ner henne i vagnen och tog en långpromenad runt Lugnvik och delade ut några julkort. Bra att spara lite frimärken :P

Kom hem och dog lite i soffan, gud så trött man blir efter att ha varit ute i frisk luft! Tog mig i kragen dock efter jag matat lillan lite, och drog igång med middagen medan lillan och Totta somnade i soffan. Jag gjorde makarongratäng med köttfärssås och ostsås, idé från mamma, och guuud så gott det blev! Men efter den supergoda middagen, som jag åt på tok för mycket av, gick det inte att hålla ögonen öppna. Lillan vaknade ganska fort efter vi ätit så jag prövade ge henne mer mat, men då höll jag själv på att slockna (precis som hon gjorde mellan sugen) så jag plockade upp henne och gick till sängen så fick hon fortsätta snutta där medan jag somnade :p Tror dock hon somnade rätt fort med.

Vid åttatiden vaknade vi igen och hon åt lite mer. Sen gjorde vi pappan sällskap i soffan och här har vi spenderat resten av kvällen med lite scrubs, chips, magknip och så. Jo just det, vi tog kort på lillan&pappan som jag ska framkalla imorgon på stan. Totta behöver det till sina julklappar till hans mormor&farmor. Kan visa resultat senare. Dock kan ni ju få se bilden vi valde ut nu :)



Mina fina älsklingar <3



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: