vulnerable -

11 - Mina syskon

Randi - 50 år, bor i Ås med sin man Uffe och hunden Percy. Jobbar på sjukhuset, någonstans. Tror det kan vara på psyk. Sjunger i kör och är jultokig! Pappas äldsta dotter som han fick på sin födelsedag den 7 mars! :)

Bodil - 48 år, bor i Vitå utanför Luleå med sin man Bertil. Har tre barn; Erika, Stina och Johan. Jobbar genom kyrkan, kanske kyrkisledare eller något sådant? Får resa en del genom jobbet i alla fall, och träffa massa spännande människor. Bodil är pappas näst äldsta dotter och hon föddes den 9 april, samma datum som Lollo är född på :P

Anders - 46 år, bor i Stockholm med sin fru Ulrika. Han har två barn; Edwin och Wilhelm. Just nu vet jag inte vad min bror jobbar med, för jag har glömt bort det.. han pluggar samtidigt till någonting också, men det minns jag såklart inte heller :S Han har i alla fall doktorerat inom något väldigt avancerat och jobbade förut med nåt fysik-kemijobb på Studsvik innan dom stängde där. Anders är pappas äldsta son.

Jenny - 40 år, bor i Umeå. Har en dotter; Jessica. Blev i vintras färdigutbildad sjuksköterska, och nu jobbar hon som det någonstans tror jag bestämt. Gillar allt slags pyssel och sjunger också i kör. Egentligen gör nog alla mina äldre syskon det, utom Carro. Jenny är pappas tredje äldsta dotter och är född 27 mars, samma datum som Totta :P

Caroline - 30 år, bor i Tännäs med Jörgen och småttingarna Isabelle och Morgan. Carro är mammaledig nu, men jobbar som städerska på hotell funäsdalen. Carro är också väldigt pysslig och fiffig av sig, och en jävel på att göra fester. Carro är mammas äldsta dotter, adopterad från Indien.

Louise - 21 år, bor numera på Gotland :( Där pluggar hon nån animeringshögskoleutbildning. Ärligt talat har jag glömt vad utbildningen heter. Hon är också väldigt pysslig av sig, nog mest av alla syskonen mina :P Och fin fint blir det! Louise är mina föräldrars yngsta dotter.

Sebastian - 20 år, bor fortfarande hemma hos mamma och pappa men längtar därifrån tror jag :P Om dagarna pluggar han en statsvetenskapkurs, gör musik, skriver krönikor osv.. Han har alltid massa bollar i luften, men lyckas alltid med allting :) Jag har alltid vetat att min lillebror kommer bli känd en dag, vänta ni bara! Sebastian är mina föräldrars yngsta barn!

Åh fifaaan vad dåligt det här blev, jag har ju verkligen noll koll på vad de flesta av mina syskon gör. Men man kan väl skylla på att jag är sjukt dålig på att höra av mig och därför inte har så bra kontakt med de 4 äldsta. Lollo har jag faktiskt bra koll på, är bara just vad hennes jävla utbildning heter jag ALLTID glömmer :p brukar säga "animeringsskit" när någon frågar.. förlåt Lollo! :P

Och om någon inte fattade;
Randi, Bodil, Anders & Jenny = halvsyskon, från pappas sida
Carro = adoptivsyster, från mammas sida
Lollo & Sebastian = Helsyskon
Men det där är ju bara biologisk fakta.. Jag ser det lite annorlunda!


Randi


Bodil


Anders


Jenny


Caroline


Louise


Sebastian


Louise

Hahah tjejen med kollen! Närså, jag ska inte säga så mycket, jag vet inte mycket mer än dig.. :P



Min utbildning heter 'Datorgrafik Animation' btw ;)

Även kallat CGA som står för Computer Graphic Animation, för att krångla till det lite extra för dig.. :P



PUBLICERAT: 2010-12-15, 09:37:15 | URL: http://frankigor.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: