vulnerable -

05 - Vad är kärlek?

Ja det är ju en väldigt jobbig fråga, för hur förklarar man det bäst?
Kärlek för mig är när man älskar någon så mycket att det inte finns något annat. Man kan inte ens tänka på ett liv utan den personen/saken utan att bli ledsen, fälla en tår eller så. Som ett litet barn älskar sina föräldrar, oförstörlig. Men samtidigt kan jag inte ignorera det faktum att kärlek inte alltid behöver vara något bra, för det finns så mycket olycklig kärlek överallt. Men om vi bortser från det och bara ser på den lyckliga kärleken..

En varm kram. Ett gulligt sms. En blomma. Ett uppmuntrande ord.
Hjälpsamhet. Omtanke. Tröst. Hopp. Att finnas där.
Kattungar. Rosor. Barn. Vacker natur. Par i parker. Vännerna. Filmer.
Musiken!

Det finns så mycket kärlek överallt, bara man väljer att se den.
Jag har alltid varit mest dragen till just musiken, både om lycklig och olycklig kärlek. Det är något med tonerna och texten tillsammans med en bra röst som gör något magiskt.



"love is all around us, it´s everywhere i go"



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: