vulnerable -

- 3 is shit!

Men guuuuuud! Pratade nyss med kanske årets sämsta försäljare. Jag ringde till 3 för att kolla hur mycket det skulle kosta att säga upp abonnemanget hos dom nu. För typ ett halvår sen när jag ringde var det så länge kvar så då skulle det gå på över 5000 kr, men nu är det bara drygt ett år kvar så jag tänkte kolla då, bara så man vet. Det roligaste är att jag innan tänkt att dom där valen man får göra, för att få bäst hjälp, dom är ju bara till för en sak egentligen. Det finns nämligen ett speciellt val för fundering på att avsluta sitt abonnemang, och för mig känns det ju som att alla som kopplas in på den linjen kommer fram till dom bästa säljarna med bäst argument och övertalningsförmåga för att man verkligen inte ska kunna säga emot och säga upp sitt abonnemang.

Nåväl, efter att ha suttit i telefonkö i 20 minuter svarar en tjej, och jag frågar hur mycket det skulle kosta om jag sa upp mitt abonnemang nu. 13 månader hade jag kvar fick jag veta, och det skulle gå på 3200 kr. Så frågade jag bara hur det gick till. Och när hon förklarat det säger hon med assur och förebrådende röst "varför vill du göra det här?". Typ lika förvånad och nästan arg, som om att jag beställt medlemskap i en självmordssekt. Jag försöker förklara för henne att jag aldrig har någon mottagning och att mobilen fungerar dåligt! Då börjar hon bara babbla om att jag måste skicka in den, men jag säger att jag inte tänker göra det för att min lillasyster gjorde det och vart utan telefon i 6 veckor typ. Hon påstår då att man alltid får en lånemobil, jag säger nej, då säger hon att man kan gå till 3-butik och låna en, jag säger att vi inte har det. Då blir hon assur frågar om det var något annat jag ville fråga om, jag säger nej och då säger hon på sin fula sura stockholmska "okej, då avslutar vi det här samtalet får jag önska dig en sån himla trevlig dag.." Ska väl tillägga att hon lät sarkastisk också. JÄVLA 3! Jävla 3-medarbetare. Hur sur får man vara? Slapp hon undan kursen i hur man ska bete sig mot kunder?

Men det kändes som hon var snabb med att vilja lägga på för att hon var rädd att jag skulle beställa en slutfaktura, och hon kände att hon inte kunde komma med nå fler motargument till varför jag skulle stanna hos dom.. Hon lär väl få mindre lön om hon itne lyckas få folk att stanna kvar eller något. Men jag hoppas jag slipper hamna hos henne nsäta gång när jag ringer för att ta en slutfaktura.. Kanske kan jag göra det om 2-3 månader då...Hoppas!!


Louise

Baah! Fuck 3! >=(



PUBLICERAT: 2009-03-03, 23:55:20 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: