vulnerable -

- Första mötet med Isabelle

Igår hade jag en väldigt stressig dag. Det hela började efter att jag klivit upp vid 8 tiden och tagit mig en dusch. Kom då på att om nu Carro, Jörgen och Isabelle skulle komma förbi var det ju smart att ha bakat kakan innan jobbet, då jag inte skulle sluta förrän kl 17. Så efter lite googlande och smsande med Carro hittade jag ett receept, men kom på att en kaka nog inte skulle räcka om dom i Ope också skulle komma hit. Så jag började baka 2 kakor medan jag samtidigt gjorde i ordning min lunch som fick bli sån där god sallad igen.

        
Stekt Halomiost                Saker till salladen              Bakning på G                     Min goda sallad

Bakandet gick bra, trots att jag glömde den andra kakan i ugnen i en timme. Det är beviset på att vår ugn inte är nå bra, eftersom kakan vart precis som den första, trots att den hade stått inne en halvtimme längre.. Under tiden belv det även bestämt att vi skulle äta middag allihopa tillsammans hos oss ikväll. Så innan jag drog på jobbet drog jag ut alla kycklingfiléer jag kunde hitta i frysen, samt en potatisgratäng.

     
Äpplen till kakan                Kakan på gräddning         Färdig kaka

Efter jobbet stressade jag hem och jag och Totta satte igång med att laga mat. Skulle ju även göra sallad, sås, och marsansås till kakan, så det blev himla stressigt då alla dyker upp på en gång också :p Men dom fastnade ju såklart inne i vardagsrummet med lilla Isabelle, så det var bara att stöka på då.. Hann i alla fall klart med allt till kl 6, då jag hade sagt att vi skulle äta..

     
Stolt morbror           Stolt pappa                         Stolt moster

Maten blev jättegod, och alla åt sig mätta. För mätta, för sen orkade dom kanppt äta något av efterrätten. När dom åkte hem igen hade inte ens kaka nr 1 blivit uppäten, så jag skickade med den andra kakan med mor&far. Nåja, eftermiddagen fick jag hålla i Isabelle och vi satt och gosade i soffan. Så himla söt unge, så det finns inte! Gick ju inte att slita sig ifrån henne överhuvudtaget!

        
Stolta morföräldrar           Stolt moster             Stolta föräldrar :)


Jessie

Det där var en av de sötaste/finaste/vackraste bebisen jag någonsin sett! :) Förstår om du är en stoolt moster tjejen!



PUBLICERAT: 2009-03-18, 16:59:19 | URL: http://jasminek.blogg.se/
sandra

åhhh söta lilla vän :) vilken liten sötnöt. hihi

grattis ä´nnu en gång till moster-skapet :p



PUBLICERAT: 2009-03-19, 12:25:06 | URL: http://www.xsandraxx.blogspot.com
Louise

SÖTNÖÖÖÖTAN! :'D



PUBLICERAT: 2009-03-19, 16:59:32 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: