vulnerable -

- Ödets ironi

Idag efter att Totta kommit hem från jobbet så kom hans mamma och mormor hit och drack kaffe. Sen blev min träning med Lollo inställd så jag bestämde mig för att följa med Totta till Torvalla By där han skulle klippa sig. Efter att i var klar där blev det en snabbis ner till hans farbror, och sen åkte vi till Kvantum.

När vi svänger in på parkeringen ser jag en plats mellan två bilar och säger "där får min lilla Feffe lätt plats". Så Totta svänger mot den och just då kommer det en bil i hög fart och svänger runt det hörnet. Tur nog hinner han stoppa sin fräscha bil och Totta svänger undan. Så istället kör Totta och ställer sig på sidan av Kvantum i närheten av utfarten och varuutlämningen. Så står han där och tvekar, men säger sen "äh, jag ställer mig här, skitsamma".

Så vi går in och handlar, men när vi kommer ut till bilen och jag går på passagerarsidan så stirrar jag bestört på bildörren. Då har någon kört in i den och tryckt in dörren :O Just när jag ska till och skrika åt Totta "vad faaaaaaan, nån har pajat bilen" så kommer det en tant mot oss och börjar förklara att hon råkat "nudda" bilen. Hon vill ha våra kontaktuppgifter och försäkringsbolag. Det störiga är bara att ju mer hon pratar, desto mer får hon det att låta som att det är vi som har gjort fel och att vi "ljuger". Som tex, vi säger att vi bor på Kopparslagargränd, men när vi hittar försäkringspappret säger hon "men här står det ju Pumpmakargränd". SO WHAT BITCH?!

Sen frågar hon på ett anklagande sätt om det inte redan var en buckla på bilen eftersom hon knappt nuddade den. Men va fan?! Då skulle vi väl sagt det va? Och inte varit så förvånade, eller? Så börjar hon gnälla om att det är en gammal och rostig bil, men vad spelar det för roll då om man kör in i den? Hon kan ju vara glad att det var en gammal bil och inte en ny, för då hade det nog blivit mycket dyrare för henne!

Vart lite less nu, för Totta tror att iochmed att Feffe faktiskt är 30 år gammal i år, så kommer inte försäkringsbolagen tycka det är någon mening att laga honom, utan istället kommer vilja köpa in honom för nån tusenlapp. Det vill inte jag, för om jag får 3000, vad ska jag göra då? Får ju ingen ny bil för det, och jag vill ha en bil!



(Men förhoppningsvis kanske den går att slå ut,
jag håller tummarna för det!)


Louise

ÅH NEEEEEEEEEEJ!!!!! FEFFE!!! :'( :'( :'( Vilken jävla bitch! Dom måste laga honom!!! >=(



nä... stackarn.. :'(



PUBLICERAT: 2009-03-31, 20:06:31 | URL: http://lphant.blogg.se/
Erika

Haha! Nudda??? Hon smekte till Feffe ganska hårt ser det ut som. Tråkigt med bilen, men det kunde ha varit betydligt värre! :)

Kram!



PUBLICERAT: 2009-03-31, 21:47:47 | URL: http://eriikan.blogg.se/
Jenny

Tjah... lasse har tidigare i vinter fått en mycket liknande intryckt dörrsida och han är tvärsäker på att det går att "slå ut" från insidan- håller tummarna


Malin

Men vafan! Vilken onödig kärring! Hålla på och ge sej på gamla oskyldiga veteranbilar på det där sättet. Ni skulle sagt att ni kunde kvitta allt om ni fick nudda tillbaka på hennes fukking bil .. >.<



PUBLICERAT: 2009-04-01, 00:50:52 | URL: http://www.backahastar.se

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: