vulnerable -

- Min svaghet, någon annans styrka?!

Efter att jag varit på en grej imorse åkte jag förbi sjukhuset och letade mig inåt och neråt i huset till något dom kallar Ortopedtekniska avdelningen. Där provade jag ut och köpte ett handledsskydd med skenor, som gör att handleden hålls på plats och ej kan böjas framåt eller "bakåt". Mycket bra investerade 330 kr, det bästa är att jag får tillbaka dom av jobbet, då dom räknas som skydd mot arbetsskador :D
Tack så hemskt mycket Roger för ditt braiga tips/råd! :)

Efter det vart det några outhärdliga timmar på jobbet, med en handled som gjorde ont, men blev bättre ju längre jag använde skyddet. Det jobbigaste var dock att jag inte hade någon rolig att prata med. Dumma David som måste vara "sjuk" :( Är han sjuk imorgon ska jag be om hans nummer och skicka ett argt sms till honom!

Sen efter jobbet blev det tillagning och storkok av Chili con carne. Och så fick vi en efterlängtad middagsgäst, nämligen Jörgen. Försökte pumpa han på all information. Förhoppningsvis får dom åka hem snart, och då blir det en familjeträff här hos mig och Totta innan dom far vidare mot Tännäs. Längtar! Hon är ju så söt på bilderna, men dom är nog ingenting mot verkligheten :D

Sen åkte Jörgen tillbaka till Carro och jag åkte motvilligt iväg till badet för att möta upp Lollo och gå på ett vattengympapass. Dock använde jag såklart inte min inflammerande arm. Utan den fick hänga löst medan min andra arm fick jobba hårdare. Men jag såg en fördel med detta, och det är ju att nu kanske min vänstra hand hinner komma ikapp i styrka som min högra har ;P Efter det blev det i alla fall solning och nu äntligen är jag hemma igen och ska snart krypa ner i sängen med något vänneravsnitt laddat eller så :)

Imorgon är det äntligen helg och då LOVAR jag att skriva mer, oftare, och lägga upp bilder! Natti!


Marica

Har också ett sådant handledskydd. Dom fungerar toppen.



PUBLICERAT: 2009-03-12, 22:45:46 | URL: http://ventesimo.blogg.se/
Erika

Vad skönt att du hittat nåt som underlättar!

Och nej Madde, jag kommer inte till Recall igen :P Ska jobba på städ på Landstinget. Huvudsaken är att jag är i Östersuuund! :)

Kram!



PUBLICERAT: 2009-03-13, 10:49:33 | URL: http://eriikan.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: