vulnerable -

- Jag och Totta

Och jag var tvungen att sno
denna i från dig Kickan ;P

Vad heter ni? Madeleine och Thomas
Hur träffades ni? Vi har träffats förut på några fester, men första gången vi träffades hade jag tjatat ner Totta på G3. Vi lärde känna varandra för han var kompis med min storasyster Carro.
Hur länge har ni varit tillsammans? 1 år och 8 månader. Men det är 2 år sen vi började dejta
Är ni förlovade? Inte än, men.. ;P
Bor ni ihop? Japp, vi har nyss köpt en lägenhet ihop också
Har ni barn? Inte än det heller :p Blir om några år..
Har båda körkort? Ja, jag lyckades ju äntligen ta det i november förra året :D
Kommer du ihåg er första kyss? Ja både den första och så den första som verkligen betydde att vi var tillsammans
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det gjorde jag, men typ 3 dagar efter det fick jag världens bästa kärleksförklaring någonsin som slog det jag sa med hästlängder!
Vem är äldst? Totta, han är 6 år äldre än mig
Vilka stjärntecken är ni? Jag är stenbock och han är vädur
Vem fyller först på året? Jag såklart :p Jag i januari och han i mars
Vem är längst? Jag såklart :p Det är inte alltid så kul, spec inte när jag har höga klackar. Förra året var det inne att vara längre än sin pojkvän så då kunde jag ju skylla på det, vad ska jag säga nu? :P Iofs sklijer det inte så mågna cm
Vem sjunger bäst? Hehe, ingen? Totta gnäller på sin mörka röst och jag sjunger inte..
Håller ni i handen på stan? Ja, när jag är grinig (ännu en sak han gör för att muntra upp mig) Nä men rätt ofta faktiskt..
Kände ni varann innan ni blev ihop? Jodå, men inte så bra, mest bara visste vem den andra var. Jag gjorde det iaf..
Vad har ni gemensamt? Alla vänner typ, resa bort, film (förutom skräck) Äh vi har en del gemensamt..
Blev du kär vid första ögonkastet? Näe :P Det tog ett tag innan jag fattade att han var intresserad av mig så..
Har ni någon speciell låt? Mja, jag har några som får mig att tänka på tiden vi blev kära och även hur mycket han betydere för mig, tex Blue October - Black Orchid, Takida - Curly Sue och så självklart Nelly furtado - Say it right!
Har ni stora framtidsplaner? Ja det tycker jag, vi planerar saker efter tanken om att vara tillsammans resten av vårt liv så..
Har ni gråtit i varandras armar? Inte ordagrant.. Och det är bara jag som gråtit framför Totta..
Har ni varit utomlands tillsammans? Bara till Danmark och Finland :P Men planerar att det blir en riktig utlandsvistelse i sommar kanske :)
Vilket är ert bästa minne? Oj, vad svårt.. Men en av favoriterna är iaf Sthlmsresan vi gjorde i somras, när vi åkte med båten ut i skärgården (men det är ju vad jag tycker). Och som jag skrev om tidigare, när Totta och jag pratade om oss och alla fina saker han sa då (kärleksförklaringen), sånna saker vill jag höra igen :p
Vem lagar bäst mat? Hehe, jag tycker att jag gör det, men det är för att jag lagar mer avancerad mat än typ korv och makaroner :p
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Sitter framför varsin dator och skickar länkar mm till varandra eller tittar på någon film tillsammans med godis i munnen. Det är vi i ett nötskal :p
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja när vi träffas och när vi skiljs åt blir det oftast en puss och kram :)
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Vad är långt? Jag bodde i Ope och han i Lugnvik det är väl typ 1 mil emellan?
Blir du lätt svartsjuk? O JA! Tyvärr kanske man ska lägga till också, jag vill inte vara så, men jag har lite svårt att lita på människor. Inte på Totta, men på andra, och när min gullunge blir för full vet han inte vad man gör med honom så..
Ringer eller SMS:ar ni mest? Jag brukar smsa när jag tycker ett samtal är onödigt, Totta ringer alltid upp för han hatar att smsa :P Dock i början innan vi vart ett par smsade vi som tokar hela dagarna :)
Brukar nån av er prata i sömnen? Totta gör det nån gång ibland, han är aldrig vaken för att höra om jag gör det eller inte..


Från Stockholmsresan 2008


Oktoberfesten 2007



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: