vulnerable -

- Klippning, färgning och saltning

Jo, när vi var på stan köpte jag hårfärg också för att Lollo skulle ju klippa mig, och då tänkte jag att det var lika bra att slå två flugor i en smäll och färga samtidigt! Sen på hemköp köpte vi en lök, ägg och mjölk för att vi skulle laga köttbullar och stuvade makaroner.

När vi kom hem skulle jag skynda mig att göra i ordning smeten till köttbullarna/biffarna innan Lollo skulle klippa och färga mitt hår. Men så när jag öppnar äggförpackningen möts jag av något otrevligt; två ägg är trasiga, och det har dom förmodligen varit länge, för innehållet i dessa hade runnit ut över alla andra ägg och torkat så dom fastnat i kartongen allihopa :/ Totta lyckades dock få ut två hela som jag kunde använda :)

Så Lollo klippte mig, vart bara topparna för dom var slitna och kluvna. Kommer nog aldrig klippa mig kort igen i alla fall, mest för att jag saknar att ha långt tjockt hår och för att det är så fint med långt hår.. Sen färgade hon håret och jag duschade ur all färg.

När jag var klar med det åt vi middag och kollade på det senaste Desperate Housewives-avsnittet som kom ut idag :) LOVE! Synd nog hade jag kryddat köttfärssmeten alldeles för dåligt så det smakade nästan inget, men tur nog kan man ju salta i efterhand också :) Sen dess har kvällen flytit på med det ena och det andra..Mer om det snart!


Louise

vi hade ju i alla fall ketchup !



PUBLICERAT: 2009-01-06, 02:54:09 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: