vulnerable -

- Världsvetare?

Jaha då börjar sista lediga dagen lida mot sitt slut och imorgon drar helvetet igång igen. Ingen lust alls att gå på jobbet imorgon. FY FAN. Usch, hoppas Rixmorgonzoo är tillbaka imorgon så jag i alla fall kan fördriva tiden med dom i öronen.. Sen har jag förhoppningvis scanning som vanligt på eftermiddagen.. Allt för att slippa folk, javisst!

Har redan förberett matlådan och mackor till imorgon, snart ska jag packa ner plastbrickan som ger mig inträde i den kalla, gråa, fula byggnaden, även kallad Recall, (Retard av oss som vet bättre).

Undra om man kanske skulle ta och förnya musiken i mobilen i fall att Rix och P3 suger imorgon.. Men vad ska jag ladda med för "ny" musik? Less på allt jag har och har inte hört talas om någon ny musik. Kanske borde man börja hänga med lite mer? Jag tittar inte på Mtv om det inte är programmet Next dom visar, jag hatar Ztv som har en tendens att bara visa skitpinsamma svenska låtar när jag zappar förbi den kanalen. Så inom musikväg är det endast Rixfm och P3s nya låtar jag hör, och dom behöver man inte ladda ner, för dom spelas sönder på en gång utav dessa radiokanaler istället..

Inom film har jag ju tur att jag har en kille som är så intresserad så han tar hem filmtidningar, håller sig uppdaterad på torrentsidor och på Imdb. Sen brukar våra käre granne och vän Andersson hålla ännu bättre koll så ingen film går oss osedd förbi. Tack vare det slipper jag själv hålla koll och får ändå se alla bra filmer.

När det gäller nyheter överlag och sånt så är det likadant här, jag hör Rixfms nyhetsreporter Fredrik Birring läsa samma nyheter 5 ggr på 2 ½ timme. Dock bara dom nyheter han tycker är viktiga att förmedla, och det kan hända att en del inte är intressant alls. Sen står P3 för eftermiddagsnyheterna, men jag känner även här att riktiga stora eller i alla fall bra och veta nyheter slumpas bort i en allt för oseriös radiokanal och jag får bara ta del av en del nyheter, inte allt som jag kanske borde. Dock kommer jag nog aldrig börja titta på Rapport eller Aktuellt. Dom få gånger jag gjort det höll jag på att avlida av tristess och frågorna bara hopade sig i min tydligen okunniga skalle.

Det är ingen slump att Totta och Andersson får sig goda skratt åt mig när vi spelar sällskapsspel, för historia, geografi och samhälle har aldrig varit mina starka sidor. Jag skyller delvis på skolan, dom lärde oss för sent. Tex kom våran dåliga SO-lärare på i vårterminen i 9an att ingen kunde geografi speciellt bra. Då bestämde han att vi skulle gå igenom ALLT på 6 veckor. Med allt menar jag allt, Sverige; sjöar, älvar, städer, landskap mm. Europa; länder, huvudstäder, bergskedjor, sjöar, hav. Världen; alla länder, huvudstäder, alla länder i afrika, alla delstater i USA, bergskedjor, sjöar, hav mm. Hur mycket tror ni man kommer ihåg efter att ha hårdpluggat in allt det där på 6 veckor?

Nåja, vet inte hur mycket mer insatt jag orkar bli. Är intressantare att vara insatt i sånt som verkligen berör en själv, även fat man kanske skulle behöva veta mer om politiken för att rösta rätt, mer om miljön för att göra det bästa för den osv. Jag orkar inte engagera mig i något nu i alla fall, har en känsla av att dom närmsta 10 månaderna kommer jag ha fullt upp ändå!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: