vulnerable -

- Kramfors, inte så jävla mysigt som det låter

Hejsan! Just nu sitter jag på ett bibliotek i Kramfors som jag lyckades leta reda på, och till min lycka hade dom datorer till utlåning :) Blir ju galen av att inte ha något internet på min dator på rummet, är såååå trist. Idag kändes det extra tungt i och med att vi fick sluta redan kl 3. Jaha vad ska jag göra resten av dagen då tänkte jag?!

Men roligt nog är ju Kramfors en av dom mindre städerna, om man ens kan kalla det stad, i detta land som är lyckligt lottade att ha ett Dollarstore. Så jag slängde in min tunga ryggsäck på rummet och begav mig inåt staden. Var tvungen att gå över en stor väg i sån där gångbro som går rakt över vägen. När jag började gå uppför trappen kom jag på mig själv med att jag faktiskt är höjdrädd ju, men trappan var isolerad så man såg ej rakt ner. Sen när jag ska gå över själva vägen kommer det en stor lastbil under den och jag frös till is av rädsla. Sen tittade jag rakt framåt och gick över den. Sen kom det största problemet, jag kunde inte förmå mig själv att gå ner för trappen för man såg rakt ner på båda sidorna och hjärtat gick i 300 knop. Turligt nog fanns det en hiss och jag tog mig ner, nu är frågan bara, fanns det en hiss på andra sidan där jag kommer behöva ta mig ner sen när jag går hem igen? Gör det inte det vet jag inte vad jag ska göra :/

Jag gick och småtittade lite i några affärer dom har här och det var då jag upptäckte detta underbara bibliotek :P Sen strosade jag runt på Dollar i nästan en timme och hittade lite smått och gott. Bla ett datorspel som är som tv4s "Vem vill bli milijonär" haha, kunde inte hålla mig, har suktat efter det där ett tag, så nu har jag i alla fall något att göra ikväll om jag mot förmodan inte skulle vilja kolla på Gossip Girl..

I alla fall så gick resan igår jättebra, jag missade inga bussar och satt för mig själv längst bak i bussen. Lyckades sova i drygt en timme på väg till Sollefteå. I själva Sollefteå fick jag sitta på busstationen och vänta i över en timme, men då passade jag på att äta min mat och köpa Aftonbladet och en korsordstidning :)

I Kramfors kom en av mina kurskamrater och plockade upp mig och vi åkte till skolan. Sen vid 5 begav vi oss till ett ställe som heter Frånö där vi hade lite roliga aktiviteter i en timme och sen åt vi en jättegod middag på restaurangen där :) Sen fick jag skjuts till vandrarhemmet vid 8 tiden och min rastlöshet slog till. Fatta att jag är typ helt ensam på ett vandrarhem med 3 våningar i ett stort hus. Inte kul kan jag lova, speciellt inte när jag skulle sova, var måttligt rädd att någon skulle bryta sig in i själva huset :/

Nu ska jag snart gå tillbaka till vandrarhemmet, och jag längtar inte för jag börjar bli hungrig, och då måste ställa mig i det kalla köket som någon lätt bara skulle kunna komma in i utan att jag hörde det och typ hoppa på mig :/ Är så glad att det bara är en natt kvar! Synd att Jessie ska på fest ikväll annars hade jag tvingat henne att komma hit och hälsa på mig.. Jag ska bara upplysa er om att så fort jag låser upp min rumsdörr och går ut därifrån så håller jag mobilen i ett hårt grepp om någon skulle komma, så jag är beredd att ringa på hjälp!

Hur som helst så har det varit mycket intressanta saker vi har gått igenom dessa två dagar och det känns bra ändå att jag åkte hit. Imorgon blir det kort dag med information om datorprogrammen vi ska använda bara, och sen kommer mitt lilla äppelskrutt Jessie och hämtar upp mig och så börjar den roliga resan hem :) Jag hoppas vädret vi haft här idag håller i sig så vi slipper snöstorm.

Och när jag kommer hem väntar mer roliga saker; helg, ny lägenhet, nya kläder från Hm och världens goaste pojkvän :) JAG LÄNGTAR! Vi hörs imorgon!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: