vulnerable -

- Flyttpackning

Hej på er!

Imorse väcktes jag lite efter tio av att min mamma ringde mig. Såklart var det inget viktigt alls heller som hon väckte mig och fick mig att omöjligt kunna somna om, nä det enda hon frågade om var om jag planerat hur jag ska fira min födelsedag, för att dom höll på att planera in när dom skulle gå på revyn. Ja, så hur ska jag fira då? Ingen aning faktiskt, och jag sa det, men hon skulle hålla fredagen öppen för mig. Ha! Först tänkte jag att det var segt att fira med dom samma dag jag fyller när jag nu för en gångs skull fyller år på en "helgdag", men sen kom jag på att vid den tidpunkten kommer jag vara ännu mer pank än vad jag är just nu, plus att vi kommer vara mitt uppe i en flytt. Så efter lite tänkande funderar jag på att ringa mamma och fråga om vi ska fira mig då, men om vi möjligtvis kan vara hos dom, för hur sjutton ska det gå att ha folk här då? Med tanke på hur det ser ut bara efter idag...

Jo för ca 10 minuter senare när jag faktiskt gjorde det bästa av situationen och försökte somna om, vad händer då? Jo då ringer Tottas pappa och är på väg till oss med banankartonger. 5-10 minuter gav han oss. Suck. Det var bara till att kliva upp då. Dock gick det så bra när jag väl gjorde det för så fort han åkt iväg var jag pepp på att börja flyttpacka. Totta var också det, tills dom 8 banankartongerna rätt fort fylldes med filmer, tidningar, böcker, skor, datagrejer mm. Så då la sig den slöfocken på soffan och glodde på tv. Jag däremot var så inne i det så jag kunde inte sluta. Det var ungefär som min perfektionism när det gäller ordning och reda. Så vart jag än tittade såg jag saker som jag kunde packa ner och först några timmar senare gav jag upp när endast 10% av mina kläder & smycken fanns kvar, och massa lådor var sorterade och ihoppackade. Nu kan man ju lätt få intrycket av att det inte finns så mycket mer att packa, men det gör det! Skulle nog behöva ca 10 - 15 bananlådor till, men det ska väl inte vara så svårt att få tag på.

Hur som helst nu står det 8 banankartonger runt om i lägenheten, några skokartonger här och där och två fullproppade stora svarta soppåsar med mina kläder, och så massa ljusgrejer över hela matbordet.. behöver jag säga att det är kaos här och det dröjer ett tag innan man bjuder hit någon på middag eller fest..?

Ja just det, har ju glömt att skriva det här i bloggen, men lägenheten vi ville ha vart våran, så den 23 får vi tillträde och vår flytt startar!

Någon som är sugen på att köpa våran gamla lägenhet? En fin och stor tvåa! Hör av dig!


Louise

jag vet! Jag kan bo i er gamla lägenhet GRATIS!! wiiih! ^^



PUBLICERAT: 2009-01-03, 00:59:52 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: