vulnerable -

- Tystnad

Nu har Totta nyss dragit iväg med Andersson bort till Dudda för kaffe. Så det kanske är NU jag ska ta och skriva ner mina tankar och mål inför kurserna? Jag började lite smått förut, men kom bara av mig hela tiden. Nu är det i alla fall lungt och tyst här hemma. Det tycker jag ska bli så bra med nya lägenheten;

För det första kommer datorerna vara i samma rum, i ett rum som har en dörr som går att stänga. Just nu är min dator i vardagsrummet, och det är okej tills Totta vill titta på tvn, då störs jag av ljudet från den och han störs nog av min dator. Tottas dator står i hallhörnan, vilket betyder mitt i lägenheten. Så fort han spelar hörs hans röst igenom till alla rummen. Mycket irritersamt om man behöver gammal hederlig biblioteks-tystnad.

För det andra när Totta väljer att sitta vid sin dator för att spela kan jag enkelt plocka med mig min dator och sätta mig bekvämt i nya soffan och jobba ostört. Som sagt, nya datorrummet har en dörr som går att stänga.

För det tredje när han vill titta på tv, eller dricka kaffe med Andersson eller nåt då kan jag stänga in mig datorrummet!
Just nu är sängen det enda alternativet och jag sitter inte speciellt skönt i en säng, utan det blir sakta men säkert att man ligger ner. Ligga och skriva är väldigt svårt, och man får ont i ryggen av att ligga så.

Men nu ska jag gå och ta till vara på denna tystnad och ensamhet. För sen ska jag sätta mig här igen pch leta upp Gi-recept mm. Hej så länge!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: