vulnerable -

- Skilda föräldrar eller inte, det är frågan?

Idag när jag kollade en av mina vanliga dagliga-bloggar (Kickans) såg jag att hon gjort en sån där frågegrej där man ska svara på frågor. Jag läste igenom den lite halvslött eftersom dom där oftast bara är roliga att svara på själv :P Och har ni tänkt på att dom gånger man läser någon annas sån där, innan man gjort den själv, så sitter man och kommer på saker man själv skulle ha svarat? Så gör jag i alla fall :p

Hur som helst fick en fråga mig att tänka till, den löd ungeför såhär; "Är dina föräldrar skilda?". Och då tänkte jag såklart först bara "nej det är dom inte". Som om det vore självklart, men insåg ca 4 sekunder senare att det är fan inte självklart. Jag vet många som har skilda föräldrar. Och efter ett tags funderande kom jag på att jag nog inte känner någon i min umgängeskrets som fortfarande har föräldrar som bor ihop?! Eller har jag glömt någon?

Visst några av dom på jobbet har föräldrar som bor ihop, och min systers pojkväns föräldrar bor ihop. Men av alla mina tjejkompisar och alla Tottas vänner? Nä jag kommer inte på en enda en. Men om jag har glömt någon, hör av er, för för tillfället känner jag mig utstött! :P Nä, jag tycker det är roligt och framförallt bra, att jag slapp gå igenom en skillsmässa och allt som hör till det. Jag hoppas dom bara inte gjort det för våran skull (mig och mina syskon) utan att dom faktiskt vill bo tillsammans..


Mikaela

Daniels föräldrar e fortfarande tillsammans :) Men inte mina.



PUBLICERAT: 2009-01-13, 22:00:51 | URL: http://mikalela86.blogg.se/
Louise

hehe sant :P Marias föräldrar bor ihop.. Det är typ den enda jag kommer på :P



PUBLICERAT: 2009-01-13, 23:36:25 | URL: http://lphant.blogg.se/
Anonym

mina föräldar har aldrig varit gifta, men dom har varit förlovade i typ 30 eller 40 år :)

tack för kommentarerna! är det så att du hade dig själv i åtanke? ;)



läste även om det där med surandet.. jag känner igen mig i det du säger, fast glenn försöker inte göda mig :P snarare tvärtom :P

jag tror det handlar om hur man mår psykiskt.. och att man håller inne sina känslor (speciellt negativa) gör att man blir en tickande bomb..



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: