vulnerable -

- Opersonligt

Suck. Jag är uttråkad. Har inget att göra.. typ. Spela mer majhong eller lägga sig och sova? Sova är nog ingen bra idé med tanke på att jag måste vända tillbaka dygnet snart eftersom jobbet börjar igen halv 8 på onsdag morgon :(

Imorse klev vi upp kvart över 7 och gick ner till tvättstugan och kastade in allt. Sen la vi oss igen för att sova till kvart över 8 då vi skulle ner igen för att kasta in tvätten i torktumlaren. Dock fick Totta inte liv i mig då så han klev upp och gjorde det själv, sen lät han mig sova ända till kl 11 :) Under tiden hade han varit duktig och taigt reda på disken, hämtat mer banankartonger som hans pappa hade skaffat och fixat klart med tvätten! :D

Så jag klev upp och vi började packa ner mer saker, sen skulle vi ner i källaren och städa i Tottas förråd men det gick inte lika bra.. Vi gav upp efter en halvtimme och väntar tills vi kan få tag på en släpvagn att frakta bort allt skrot med, samt spara till någon kommande loppis. Nu har vi tomma flyttkaronger kvar som vi egentligen skulle kunnat fylla med porslin och sånt om vi bara hade haft typ tidningspapper eller nåt för att linda runt allting :/

Om man inte tänker på alla flyttkartonger och sopsäckar som står överallt i lägenheten så är den ganska tom nu, tom på smågrejer mm. Nu är den så här trist och opersonlig som Totta helst av allt vill ha det. Kan inte förstå hur man kan tycka att en lägenhet som knappt har några saker framme, utan bara möbler i princip, är hemtrevlig? För mig är det inte det minsta hemtrevligt alls utan det känns som att vem som helst skulle kunna bo här, eller att det tom är en uthyrningslägenhet som man kan låna och bo i över en natt. "Totalt opersonlig, om Totta själv får välja"  Men tur nog så får han ju inte det, lite vill jag faktiskt också vara med och bestämma..


Louise

"Lite vill jag också vara med och bestämma.." Liiiite? :P haha



PUBLICERAT: 2009-01-06, 02:29:55 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: