vulnerable -

- Nytt rekord

Hej har nyss vaknat till liv efter min hittills längsta natt. Igår vid 7-tiden gick jag och Totta och la oss i sängen med varsin kopp fruktsoppa och slog på en ny film; Pinapple express. Jag hade svinigt ont i ryggen och benen och kunde inte ligga skönt alls. Efter en timme med avbrott för toabesök och massa liniment på min rygg gav vi upp och bestämde oss för att sova. Jag vaknade till vid 12 och trodde att jag ej skulle sova mer den natten, Totta hade nämligen slagit på tvn. Men jag somnade om på en gång typ. Och sen har jag bara vaknat till några gånger inatt men alltid lyckats somna om på en gång, tills nu. Men det var inte direkt så att jag behövde sova mer, 14 timmar har jag sovit, och det är banne mig rekord, på jag vet inte hur många år!

Jag har nog legat lite dåligt för jag har lite nackspärr, men magen verkar må bra än så länge i alla fall. Igår kväll efter 6 fick jag återfall och mådde rätt illa, men jag spydde aldrig. Fortsätter jag må bra idag kan jag väl räkna denna dag som symtomfri-dag nr 1 va? Jag har ju som sagt aldrig haft magsjuka och vet inte alls hur länge man ska vara hemma och vara frisk innan man får träffa folk igen. Jag vill inte gå för tidigt heller och sen råka smitta alla på jobbet, kan ju räkna med att vara en smula opopulär hos våran chef då om hon plötsligt står där med 93 kundbackar (som det var igår) och inte har någon personal. Det är då man pratar om kris!

Som sagt var det 93 kundbackar igår. Dom där tårtorna vi fick för att vi varit duktiga och klarat av den största leveransen någonsin, den var på 94 backar. Så ni kan ju tänka att det var rätt mycket jobb igår med. Moa skickade sms och skrev att Miranda (våran gruppchef) undrade om jag skulle komma imorgon och hur tidigt jag kunde komma. Då snackar vi om jag möjligtvis kunde vara där till 05.00 och sen dessutom jobba över efter halv 5 med. Då får man lite dåligt samvete när man måste säga att man inte kan komma, för man är sjuk. Visserligen tror jag ingen vill ha dit en när man har magsjuka, men ändå, det känns som man sviker dom på jobbet!

Nä nu blir det en dusch så man känner sig lite fräschare, men om det är någon som vet hur man räknar hur länge man ska vara hemma med magsjuka kan dom väl höra av sig?



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: