vulnerable -

- Fattig blivande student!

Fy fan vad dyrt det är med studielitteratur! Kom än en gång ihåg att jag behövde beställa böckerna till utbildningen som snart drar igång så jag hinner få dom innan jag ska till Kramfors vecka 4. Så nu var jag in och kollade på Adlibris, och det vart inte billigt för endast 3 böcker, som verkar vara det enda vi behöver köpa. Nästan 1000 kr gick det lös på. Jag skyndade mig att kolla Blocket och Tradera men det finns bara litteratur som dom på lärarprogrammet behöver, inte det jag behöver. Jämförde med andra bokhandlar men dom var dyrare så nu skickade jag iväg beställningen. Kommer svida med den avbetalningen men jag får se det positivt, nu i januari kommer jag få min vanliga lön (nästan) plus lite från CSN så den här månaden kommer jag få mer pengar än dom följande månaderna så jag får väl försöka betala hela bokskulden på en gång.

Imorse när jag låg och försökte somna om kom jag helt plötsligt på att jag hade glömt bort att spara allt från elevportalen som las upp under fotokursen. Hon hade lovat att ha kvar det till nyår. Men tur nog hade hon itne hunnit ta bort det än så förut idag satt jag och sparade ner alla tips och tricks i Photoshop mm :)

Nu fick jag en jättebra idé, varför inte ta och installera Photoshop på min nya dator, eller kanske ta och gå igenom 2008 och skriva min lilla nyårsresumé som jag hade tänkt göra häromdagen men blev för trött för att orka? Ja så får det bli för Totta är inte speciellt stöttande just nu utan går direkt från bandyn in i duschen för att sen bänka sig framför datorn några timmar och spela det där tråkiga spelet DOOD :/ Förresten såg jag massa disk som behövs diskas när jag var in i köket för att blanda mer saft. Tror jag tar mig an det medan installationen av PS görs!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: