vulnerable -

- Bilder?

Min syster skickade en bild till mig idag som gick i det här stuket: http://www.buffgrunt.com/taps/photo%20taps/convert/red%20rose%20dragon.JPG Sen dess har jag suttit och letat efter likande bilder för jag fick en idé om att göra en bild till henne. Vill ha en sån där med minst två hjärtan där det ryms två bilder i, och gärna någon ros och så. Men tror ni jag hittar någon eller? Nää. Vem fan gjorde Google till den ultimata söksidan ever? Den suger juuuuuu. Eller okej, suger gör den inte, inte på långa vägar, google är den som räddar när andra failar, men ändå..

Suger gör nog alla dom som inte döper sina bilder till något speciellt så man lättare kan hitta dom. Som tex om jag lägger ut en bild på ett rött hjärta med en blå ros i, inte fan döper jag den till redheartbluerose då inte, nää jag låter den ha massa konstiga bokstavskoder med siffror i. Jag ska iofs inte säga något, då jag inte heller döper mina bilder som jag lägger ut på denna blogg. Men dom kan man ändå inte ha lika stor glädje av som jag vill ha med det jag letar efter.. Dom bilder jag är ute efter är ju vackra och passar till så mycket. Mina innehåller mat eller bilder på vänner/mig. Mina bilder vill man väl inte ens kopiera om man inte känner dom på bilden, och gör man det borde man ändå inte behöva ett fullständigt namn, eller?

Och jaa jag vet att man inte får ta andras bilder utan att fråga om lov, men jag hade inte direkt tänkt lägga ut dom på nätet eller liknande utan bara göra en fin sak åt syster. Så om någon vet vart man får tag på sånna där bilder utan att behöva söka igenom hela googles bildarkiv på sälkert flera miljarder bilder, tipsa mig, jag vill så gärna ha!



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: