vulnerable -

- 3, disconnecting people

Något av det dummaste jag någonsin köpt, gissa vad det är? Jo en rosa ful mobil med 3-abonnemang för drygt 2 år sen. Sen var jag ÄNNU dummare förra vintern då någon skojare på 3 ringde upp mig och lyckades lura på mig en ny mobil, dock gratis, men också förlängde mitt abonnemang med 2 år.. Suuuuuuck. Snart har det gått ett år och jag håller på att avlida för det blir så dyrt varje månad.. Jävla CP-3 jag HAAAAAATAR dom!

Enda sättet att bli fri dom är att köpa sig lös, eller fortsätta betala 250 kr/månaden abonnemangstiden ut. Skulle jag göra det sistnämnda och skaffa en ny mobil med annan operatör så skulle det bli ungefär lika dyrt varje månad, alltså en helt onödigt värdelös lösning. Skulle jag betala av skiten skulle jag kunna köpa en ny mobil med annan operatör och allt skulle bli så mycket billigare i och med att jag skulle ringa gratis till Totta och Lollo, dvs dom enda jag ringer typ. Och jag skulle äntligen kunna ha gratis sms för endast 100 kr/månaden. Låter ju som en dröm, eller hur? Varför gör jag inte det då?

Jo, för att köpa sig lös från 3 måste man betala dom där 250 kronorna för resterande månader som abonnemaget täckte på en gång, dvs nu är det väl typ 14 månade kvar, 14 x 250 = 3500 kr. Har jag så mycket pengar att lägga ut för att köpa mig fri? Näee, men jag har sagt det förut och jag säger det igen, vann jag typ 5000 kr på triss eller något är det det första jag skulle köpa, min frihet från 3. Så less är jag på dom, och så mycket hatar jag dom.

Sen är det väl allmänt känt att 3 suger kuk på mottagningen här uppe i Norrland? Det räcker med att jag kommer utanför stan (typ Ås, Lit, Pilgrimstad osv) så försvinner mottagningen och endast nödsamtal går att ringa. Det står till och med det.. Alltid händer detta och även om det är skönt ibland att ingen kan komma fram när man är och hälsar på hos dom som bor utanför stan, så vill man ju kunna ringa om det skulle vara något viktigt eller om någon behöver ha tag i mig för att det är viktigt..

I alla fall så började jag och min vän Jessie prata om det under vår bilfärd hem i fredags. Vi var nämligen mycket nära stan, kanske hade 1 mil kvar till stora rondellen, då mitt samtal med Totta bryts och jag gnäller på mottagningen. Vi tyckte det var kasst att det inte funkade och vi strävade iväg i tankar om vad som skulle kunna hända. Jessie kom på den roligaste tanken, men ändå den som fick mig att tänka till; Jag är ute och kör själv i mörkret, det blir något fel på bilen och den bara stannar, jätteolämpligt, eller bara inte lämpligt. Jag har stått i en halvtimme och kollat efter en bil, men antingen kommer det ingen, eller så stannar ingen. Jag har ingen mottagning och kan därför inte ringa på hjälp, förutom till 112. FÅR man då ringa till dom och säga "Hej det här är ingen nödsituation men jag har fått motorstopp på en väg och vet inte vad jag ska göra, jag har nämligen 3 som operatör så ni var dom enda jag kunde ringa pga dålig mottagning?!"


Nej usch och fy för 3, den dagen jag ringer och säger upp skiten och dom försöker med alla medel för att få mig kvar, då ska jag bara säga att det spelar ingen roll vad dom erbjuder, för jag vill kunna ringa om jag får motorstopp någonstans, eller om jag skulle gå vilse i en skog! Man kan ju inte belasta nödcentralen med vilka problem som helst...


Jessie

Jadu fröken Mellergård, vad skulle du göra utan mitt tänkande kring allting? Ha ha! ;) Det är nog både positivt och negativt att jag tänker så mycket, det negativa är väl kanske att jag alltid ser problem med allt. Men det positiva är att jag oftast kan vända allting till att bli någe positivt...och oj - jag förstår om du inte fattar det här inlägget :p

Men kan ju slutligen tacka för sällskapet i bilen påväg hem i fredags, väldans mysigt och roligt att ha dig några timmar för mig själv igen :)



PUBLICERAT: 2009-01-27, 22:07:50 | URL: http://jasminek.blogg.se/
Marica

Vi har 130 nok i timmen och halv norsk skatt. Dock så har vi ett cp schema så vi jobbar mindre än de andra och vi går inte skift så vi får inget extra som skifttillägg. Men väntar bara på att få jobba skift igen. Det är då man tjänar lite extra och lättare att få övertid.



PUBLICERAT: 2009-01-28, 12:06:51 | URL: http://ventesimo.blogg.se/
sandra

I know. Fan vad dum vi var som tog skiten. USSSSCH.



PUBLICERAT: 2009-01-28, 13:26:21 | URL: http://www.znapmusic.com/xsandrax
Louise

hahahah Jessie är kung! :D Så jävla sant ju. 3 är farligt! :O



PUBLICERAT: 2009-01-28, 16:40:31 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: