vulnerable -

- Förkyld, men nästan klar med renoveringen

Ojdå, nu har det gått flera dagar igen sen jag bloggade. Men egentligen har det väl inte funnits så mycket att berätta.. I torsdags vaknade jag upp och hade ont i halsen :( Åkte iväg i alla fall till förskolan och hade vattenlek med småbarnen på förmiddagen och grävde i snön på eftermiddagen. Sen blev det självklart jobb på reccall efter det.

I fredags kände jag mig ännu sämre med förkylningen men gick på förskolan i alla fall. Vid 12 ringde dock Miranda från mitt jobb och sa att jag kunde strunta i att komma idag för jag behövdes inte (jag hade frågat tidigare i veckan om jag fick det). Sen ahde man ju suipertur som fick sluta redan kl 1 på förskolan så helt plötsligt hade jag en låång ledig dag framför mig :) Dock blev det inte så ledigt, jag åkte direkt till lägenheten där Totta var och hjälpta honom att tapetsera det sista. Sen blev det en pizza på Princess, och sen tillbaka till lägenheten för att måla hela hallen och sen även sovrummet. Efter det var vi dock nöjda med dagens arbete och skyndade hem för att spela Östersundsspelet med Andersson :) Den här gången var det min tur att vinna och äga alla :P Vi satt faktiskt och spelade spelet i 4 timmar innan Andersson åkte ut och vi bestämde att den som hade mest skulle vinna. Då var klockan 2 på natten :p

Lördagmorgon vakande jag upp vid 10 och kände mig ännu mer förstörd i hals, näsa och huvud :( Men det var bara att kliva upp, proppa i sig Ibumetin och klä på sig målarkläderna igen. Jag skulle måla det röda i hallen medan Totta skulle åka och köpa resten av all färg och lite tillbehör. Vid 12 kom han tillbaka och då satte vi oss och åt McDonaldsmat på govlet i köket :P Min var dock kall medans hans var varm, jag anar mytteri! :@
Sen kom svärmor som hade köpt en jättefin ljusstake och en ljuslykta att hänga i fönstret :) Hon skulle även hjälpa oss då, så hon satte igång och målade lister och maskkerade mest överallt. Sen drog hon. Jag målade i alla fall klart i sovrummet, hjälpte Totta i vardagsrummet och han målade klart det gråa i hallen. Sen gav vi upp vid 7 tiden och åkte in till stan för att köpa götta och kinamat. Efter vi ätit maten tog vi oss en dusch och sen ringde vi ner Andersson igen, för ett nytt parti spel. Dock hade Totta smitit iväg till Barnens hus på dagen och köpt Monopol så denna kväll blev det det istället, vilket var ganska kul. Jag föredrar nog ändå Östersundsspelet´, men vem vet efter några gånger kanske jag gillar Monopol mer. Jag har nämligen aldrig spelat det förut :S
Dock totalägde Totta allt, och tillslut fick jag och Andersson inteckna allt vi hade för att betala skulder på 8 miljoner till Totta och han vann den jävlen :(

Vart väl inget speciellt Alla hjärtansdagsfirande för vår del, men det kändes bättre att göra så mycket i lägeheten, plus att jag var för orkeslös för att hitta på något utanför hemmet.. Men jag fick två fina blommor av Totta och så åt vi ju god kinamat :) Och nu kom jag på att jag glömde bort att öppna brevet från Lisa igår, så det måste jag ta och göra nu :)

Nu är det söndagförmiddag och jag hostar som en tok, hostar upp blod då och då :( Men nu ska vi bort till lägenheten och måla lager nr 2 i vardagsrummet och lite lister. Planen är att allt utom fondtapeten ska bli klart idag så vi kan börja flytta in i veckan :)


Louise

ååh... jag ville ju hjälpa till att måla.. :( Dels för att det är kul att måla med en sån där roller (-kalla mig lättroad) och dels för att ni skulle kunna bli klar tidigare och inte behöva slita lika mycket.. :(

Krya på dig! <3



PUBLICERAT: 2009-02-15, 15:44:54 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: