vulnerable -

- Januaribarn i ett nötskal!

Förresten har jag varit rätt upptagen i helgen och sysslat med roligare saker än att häcka framför en dator (mer om det i senare inlägg). Jag har faktiskt varit social typ hela tiden. Vilket är bra gjort av mig, för Totta har senaste tiden börjat gnälla på att jag aldrig hittar på någonting, och inte träffar mina vänner. Det är ju sant, men kanske beror det på min lathet, min osociala sida och det faktumet att jag har inte haft lust med någonting sen jul typ.. Varje kväll och varje helg har sett helt tom ut i mina planer, och för varje dag har jag behövt tänka till flera gånger för att ens komma på om jag orkar se på en film, hälsa på någon, spela ett spel osv eller om jag bara ska fortsätta sitta framför datorn där jag inte heller gjort något vettigt. Jag har ju knappt bloggat heller trots otaliga timmar framför en dator. Så kanske förstår ni hur likgiltig jag har varit till att göra något alls?!

Jag har ju faktiskt bara druckit en gång sen nyår, och det var nere hos Jon och Helena så det var inte direkt en förfestsupning utan bara några glas vin under många timmar. Samma vart det nu i helgen, och det är så skönt att göra så istället för att tokdricka och sen dra ut på krogen. Det är nästa faktum, jag har inte varit ut på krogen sen någon gång före jul! Och det är såå skönt, så skönt att jag tror jag ska fortsätta undvika det. Ja det ska jag nog, bara någon enstaka gång ibland, och då sparar man dessutom massa pengar och det gillas verkligen nu i dessa fattiga och deprimerande tider!

För oftast är Januari en deppmånad rakt igenom för mig, det är också därför det inte blev något firande alls med vännerna när jag fyllde år. Min födelsedag har dom senaste 5-6 åren bara betytt jobbigheter för min del. Jag försökte ju med att fira ordentligt förra året, men jag vet inte jag, alla verkade ha roligare än mig (som vanligt?)! Men det var i alla fall asgod mat och världens bästa sällskap (så länge dom var kvar)!

Dock tror jag min osociala sida kommer sitta kvar ett tag i och med allt jag har framför mig den närmsta tiden med plugg, jobb, praktik, renovering, flytt och samtidigt försöka kombinera det med att sova, koppla av framför datorn (som är bland det bästa jag vet) och åka bort några helger..Och mitt uppe i alla dom måstena sitter jag och känner inte för att göra någonting alls.. Fy fan, ibland undrar jag vad fan jag har gett mig in på :(



Januari
- när dagarna känns likgiltiga
och du kan stirra dig fast med blicken i väggen i timmar



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: