vulnerable -

- Moderniteterna på jobbet

Haha, nu har jag äntligen tid samtidigt som jag kom ihåg att föra över lite mobilbilder. Så nu ska jag äntligen skriva ett lite blogginlägg om moderniteterna på mitt jobb och för - och nackdelarna med dom.

För ca 2 veckor sen en dag på jobbet hade dom helt plötsligt bytt ut tvålen och saken som man fick papper att torka händerna med. Några timmar senare hade dom även bytt ut toalettspappershållaren och pappret. För att göra detta så enkelt som möjligt att förstå kommer nu några bilder:

           

Börjar ni fatta?


Toalettpappret är alltså små små bitar som man får dra ut en efter en. Nackdelarna är kanske rätt uppenbara? När som helst kan man "dra fel" så pappret går av mitt i och då får man inte längre ut något papper alls. När detta papper tar slut kan man inte fylla på det själv utan måste vänta tills någon i städet kommer och gör det. Dessutom är detta papper inte speciellt kul att handskas med då man tex har mens och pappret knappt går att linda runt en tampong :(
 
Fördelarna vet jag inte om jag riktigt kan bevisa, men innan dessa moderniteter kom till jobbet hade vi (läs jag) ett stort probelm med att det var så många som bajsade inne på just dom två toaletter vi har HELA tiden. Jag pallar inte gå in på toa om det stinker varmt bajs. Men nu sen dessa saker kom är det som att ingen vill skita där längre för det är så små bitar toapapper, och luktandet har minskat rejält.

Handtvålen är ett vitt löddrigt skum. Sjukt äckligt på ett sätt faktiskt, jag tycker inte det känns lika rent och fräscht som tvål, då det känns som man får någon annans uppskummade tvål direkt i händerna. Men man blir ren och den luktar rätt gott.

Torkpappret är alltså så att det känner av ens hand och börjar då mata fram papper. Dock har den en bestämd maxlängd som inte räcker till precis så då måste man alltid mata ut en bit till. Denna är värst när den är slut, för då måste återigen städ komma och byta den då ingen annan fattar hur man gör.. Och att dra små bitar av toalettpappret i brist på annat torkmedel funkar inte riktigt då blöta händer kommer förstöra pappret som då kommer fastna däri :S


Louise

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHA moderniteterna är inte alltid så bra alltså.. :D Men tur det där med bajset haha :D



PUBLICERAT: 2009-02-21, 00:46:38 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: