vulnerable -

- Frysa tiden då och då

Hej. Timmarna på förskolan gick jättebra, och det var så himla roligt! :) Ungarna var jättegulliga och vi hade riktigt kul. Är så glad just nu för att jag valt denna utbildningen, men har samtidigt lite ångest för uppgifterna jag inte gjort.. Och dessa två veckor kommer bli kämpiga att hinna med pluggandet också i och med att jag kommer vara på dagis från morgon till 3-4 på eftermiddagen, och sen åka direkt till Recall och jobba 5 timmar till där. När jag väl kommer hem är klockan runt 9 och hur ska man då orka med att plugga också? :( Sen har vi ju en renovering av nya lägenheten plus flytt framför oss så just nu känns tiden knappt.

Nåja, får försöka plugga lite imorgon efter jobbet, och skicka in det jag gjort till läraren så hon kan ge feedback på om jag är på rätt spår och om jag behöver lägga till något. Och mitt uppe i allting smsade Lollo mig idag och sa att vi måste börja träna för hon håller på att bli tjock?!! Snarare att hon gått ner den senaste tiden.. Men hon har rätt i att vi (jag) måste börja träna, min rygg behöver det. Men varför är det bara 24 timmar på dygnet inkl sömn? Tiden räcker inte till!!!!

En gång när jag var liten och fortfarande tittade på Bollibompa
om kvällarna var det ett program som handlade om en pojke som hade en klocka (tror jag) och varje gång han tryckte på den frös han tiden och allt/alla stannade upp, utom honom. Han kunde då gå runt och göra precis det han ville och sen när han var klar kunde han bara trycka igång klockan igen och allt/alla började röra sig igen. Ingen hade dessuttom märkt av att tiden/dom stått still ett tag. 

Många gånger tänker jag på detta program, och önskar att jag hade en sån klocka. Tänk att varje morgon kunna frysa tiden och sova vidare tills man var helt utsövd. Eller under ett prov kunna frysa tiden och leta fram alla svar utan att läraren såg. Mest vill jag ha en sån klocka bara för att kunna frysa tiden och hinna med allt som jag vill göra.. Tex fotografera, photoshopa bilder, plugga, sova mm. Sen skulle jag passa på att fixa lite pengar också, troligtvis (olyckligtvis) på ett kriminellt sätt.. Menmen, det kommer ju aldrig hända, det var ju trots allt bara ett påhittat barnprogram..
 


Louise

'what to doo? me myself and I gonna take a Time Machine to get it right....' aiight!

men va fan klart vi ska träna. det blir fett kul! Då får du mer energi till att plugga också, typ :P



btv fett snygg bild!! :D



PUBLICERAT: 2009-02-10, 23:38:04 | URL: http://lphant.blogg.se/
Irene

Hahaaa!! jag vet vilket program du tänker jag, jag brukar dagdrömma att jag också har en klocka som stannar tiden när jag behöver andas (vilket är hela tiden eftersom det känns som jag hyperventilerar dagarna i ända..)

Satt och kollade på gym i stan igår. Ryggen krånglar konstant här så jag behöver också träna, vet ni nåt bra ställe så tipsa gärna..



Må så gott vännen!



<3<3<3



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: