vulnerable -

- Frys och myshelg i dom västra delarna

Ja lördag morgon vaknade jag konstigt nog av mig själv redan vid 10. Trots att jag var trött som ett svin tvingade jag mig själv att kliva upp eftersom jag skulle tvätta håret och ville komma iväg någongång. Vi skulle ju nämligen till Åre igår för att titta på RixFms lilla mini konsert på torget i Åre, för att se Takida.

Vi kom iväg efter 11 men hade många stopp på vägen, det enda som var planerat sen innan var Kläddax :) Jag skulle köpa fler svarta mjukisbyxor då jag inte orkar tvätta lika ofta som behovet kräver. Dock fanns det ju inte en enda i min size, men testade en storlek större och slog till på det. Dock lär jag väl tappa dom när dom är utgådda. Blev en lunch på värdshuset i Krokom också, jag beställde köttbullar med potatis, gräddsås och la till att jag ville ha extra mycket lingonsylt, då fick jag det här;

Lägg märke till karotten med lingonsylten.
Tom jag (lingonsyltsälskare nr 1) tyckte det vart lite väl mycket och var tvungen att lämna lite.



Tillslut kom vi i alla fall fram till Åre och där var det kallt vill jag lova! Mötte upp mitt lilla gröna äpple Jessie och stod med henne uppe på en trapp vid Åre-torg och väntade in Takida. Men självklart var dom inte först, och inte tvåa, och inte något mer än sist. Fy fan, jag genomled först Marmeladorkestern, strippdans med Gert, och Kevin B. När jag sen såg att det var Sanna Nielsens tur gick jag in och värmde mig för jag höll på att avlida efter en timme ute i kylan. Sen såg jag Velvet, E.M.D (utan D:et) och sen ÄNTLIGEN kom Takida, och framförde 2 låtar. Var ju bra, men vet fan inte om väntan ute i kylan var värt det :S


Var så kallt så när Gert stod i bar överkropp pallade jag inte att ta kort längre :(


Efter det begav vi oss till Kvissle för att hälsa på Micke och Jenny, och jag fick köra så min älskade alkis till pojkvän fick knäppa första ölen. Då vill jag bara poängtera att han och Jessie gnällt om Öl hela tiden i Åre (ca 2-3 timmar).. Suck jag fattar inte det där jag med öl.. Hos dom i Kvissle väntade två små pojkar som vart så glada och spralliga när vi kom fram. dock var det nästan läggdags för dom då.

Efter pojkarna lagt sig avnöjts en god stek med klyftpotatis, rödlök och aoilisås, väldigt gott måste jag säga! Och sen plockades det fram godis, chips, dip och sällskapsspel. Vart en omgång "kampen mellan kvinna och man" och för en gångs skull vann tjejerna :D Dock bara med ett steg, men ändå! Sen tittade vi lite på tv och kom i säng vid 1.

Bäst under hela kvällen var när tjejlaget fick en manfråga som löd "vem spelar pappan i Indiana Jones?". Vi hade ingen aning alls och så skulle vi bara chansa, så säger Micke "filmen kom ut i början på 90-talet" och då säger jag bara "ehh Sean Connery då" frågande till Jenny och hon bara "jaa... ta det, vi vet ju inte..". Och så ÄR DET HAN. Kan ni fatta hur less killarna vart av min totala rättchansning där?! :D Jag vart överlycklig för hur ofta kan man gissa så rätt? Att jag ens sa hans namn berodde på Mickes "tidigt 90tal" då tänkte jag bara "vem var gubbe då? The rock-Sean Connery" :P
Vi gjorde faktiskt några andra snygga chansingar också som var rätt som typ man skulle säga nån sport och vi räknar typ upp 7 st av dom vanligaste, sen säger jag som nr 8 "basket" och Jenny tycker det låter bra av alla sporter som finns. Ja gissa om det var det då? :P Killarna vart så less flera gånger för vi hade sån jävla tur :D

Vaknade till kl 5 imorse av att Sigge försökte ta sig in i rummet vi sov i. Några timmar senare klev vi upp då även Svante vaknat och börjat föra oväsen ute i hallen.. så blev det mys framför Tvn och lek med dom små. Frukost och tjejsnack med småttingarna sov och killarna mekade och körde skoter. Efter det vaknade pojkarna igen och vi käkade våfflor och busade massa med pojkarna :) Tillsist blev det en sväng på skotern och lek i snön innan jag och Totta åkte hemåt mot Ås där vi skulle få Tacos hos svärmor och Janne.


Jag och Sigge posade framför kameran


Svante och Sigge som man lätt fick att skratta


Charmtrollet Svante


Charmtrollet Sigge


Älskade att busa med sin pappas kusin


Glada småttingar som ska få våfflor


Våfflor med grädde och blåbärssylt :)


Sigge älskar fordon och sånt, pappas pojke!
(medan Svante skrek och var rädd)

Det vart en riktig myshelg trots all kyla och det var så kul att leka med Sigge och Svante igen, var trots allt 5 månader sen vi såg dom sist. Får inte gå lika länge igen, dom är ju så otroligt glada och charmiga! <3


Louise

Gud vad söta de är! ^^



PUBLICERAT: 2009-02-09, 19:29:56 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: