vulnerable -

- Cashes king

Orkar inte skriva något jätteinlägg här. Gud vad jag är dålig på att uppdatera dessa dagar. Ska försöka göra bättre ifrån mig imorgon. Varje gång jag kommer på mig själv med att jag borde blogga skjuter jag bara upp det. Dock ska det ju inte framtvingas några inlägg så lika bra att skjuta upp det då. Önskar bara jag inte gjorde samma sak med pluggandet, men det gör jag :( Jag har i alla fall läst igenom hela Läroplanen för förskolan och nästan hela för skolan. Nu återstår bara det värsta; 50 sidor om fritidshemmet och Skollagen. Jag hatar att läsa lagar, dom är helt obegripliga med sitt konstiga skrivspråk. Usch... Hoppas jag snabbt hittar det som är till nytta för mig så jag slipper försöka ta mig igenom hela skiten..

Imorgon efter jobbet blir det nya tag med plugget, plus att jag måste redigera 5 bilder på dom nyaste i personalstyrkan. Annars är jag klar med den skiten, idag fick Berit alla andra ca 60 anställda utskrivna, utklippta och redo att sättas upp på väggen. Det ansvaret slapp jag dock, TACK för det Berit! Ni fattar inte hur sjukt less jag är på det där.. Nu återstår iofs det värsta, när bilderna kommer upp på väggen och alla går dit för att kolla på dom. Och sen deras missnöjda miner, prat mm. Fy fan, känner på mig hur en del kommer tycka dom är skitkassa. Men dom jävlarna kan ju testa göra det själv med jobbets USLA resurser..

Men Berit är bra ändå, idag redde vi äntligen ut allt trassel med min tjänstledighet, min lön, stämplingstider mm, guuud så skönt. Nu har det blivit så trevligt också att jag ska få tillbaka pengar från januarilönens utbetalning, drygt 3000 till kommer jag få, något glad! Ska spara undan 2000 och resten ska jag leva på denna månad, såå skönt att få lite till med tanke på att det blir Åre i helgen, alla hjärtans dag snart och sånt runt omkring som man inte tänkt på, som tex ny färg till skrivaren. Men skönt nog är min skuld hos Totta avbetald nu (i och med att jag skippade en hyra för några månader sen för att körkortslektioner slukade alla mina pengar, hamnade jag efter lite med betalningen) och jag har redan lyckats spara undan 2000 extra denna månad som jag ska stoppa in på avbetalningen på datorn i slutet av denna månad. Mina bekymmer verka avlägnsa sig, nu återstår bara ett dilemma som jag skriver mer om en annan dag!

Dock glömde jag ju att söka ledigt idag, men jag får försöka göra det imorgon istället. Ska nämligen ta med Totta på en överraskingsweekend lite senare i vår och då behöver man ledighet! :) Jaja, nu vart det ju ett långt inlägg i alla fall, fast mest bara massa onödigt skrivande, menmen. När jag väl sätter igång är jag svårstoppad. Önskar det var likadant när jag skrev pluggrejer :P Hur som helst väntar en varm säng och ett till avsnitt av GG, i hopp om att bli trött. Jag somnade förut idag, i ca 2 timmar, tror ni det kommer påverka min nattsömn? Jag känner mig dödsdömd inför denna natt...



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: