vulnerable -

- Nya inneboende

Jaha nu var man hemma igen, men till skillnad från alla andra otrevliga söndagskvällar, med ångest för jobbmåndagar, så är jag ju ledig imorgon med :) Ledigt med betalt också :D Alltså, när man har fast tjänst så får man ju inte lön efter timmarna, utan alla dagar man ska jobba (vi jobbar aldrig på röda dagar eftersom det inte kommer post då) räknas in till en speciell summa timmar, och då blir det ju ändå så att man har betald ledighet eftersom månadslönen inte minskar när det är mindre jobbdagar :) Sen nästa månad blir det bara 152 timmar som ska jobbas, det är ganska lite, men för mig blir det hälften, eftersom min underbara chef Berit gick med på att jag gick ner på halvtid. Så förhoppningsvis orkar jag med både praktiken och jobbet då :) Maj kommer bli en bra månad har jag en känsla av, även om den säkert kommer bli jobbig med!

Annars så har vi Goldie, Murre och Sassa på besök, och det går väl sådär. Goldie är hellugn och verkar ha vant sig vid att vara med oss, eftersom det är tredje dagen för henne. Men katterna som fick lämna Ope först idag är skeptiska och gömmer sig under soffan, sängen mm. Dom äter inte så mycket heller, men nyss gick i alla fall Murre på "toaletten". Men jag förstår att dom är rädda, eftersom det är ett helt nytt ställe dom är på, men jag hoppas dom känner sig lite trygga i att ha Goldie runt omkring sig. Hon brukar ju vakta och ta hand om dom och familjen. Har saknat min lilla skruttis-Murre så mycket så jag hoppas att han och Sassa kommer och sover med oss i sängen i natt i alla fall, för det är ju bara så mysigt med katter på magen när man sover :) har försökt i helgen att få Goldie att ligga med oss i sängen, men det ville hon inte. Kanske tycker hon att vi tar för mycket plats, eller att det blir för varmt?!

        
Mysisarna mina <3


Louise

Inte undra på att katterna är rädda, Totta är ju där! :O



PUBLICERAT: 2009-04-18, 11:43:19 | URL: http://lphant.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: