vulnerable -

- Jobbterrorister

Jag lovade ju ett inlägg om fredagen, men för att inte dra ner hela fredagsinlägget med massa gnäll om jobbet skapar jag detta inlägg först för att gnälla av mig, så får ni läsa om allt det roliga resten av fredagen bjöd på!

Jo, jobbet då, jag måste väl börja med att säga att jag avskyr en del där. Står snart inte ut. Idag var jag nära att explodera på en specifik person. Ville skälla ut, slå, sparka, skrika åt. Men jag knep igen min mun och satt tyst med min musik och försökte ignorera. Men det är inte alltid så lätt. Är inte så lätt för er att förstå heller om jag inte förklarar..

Saken var så att vi skulle ju tömma systemet idag vilket innebär att det kan bli övertid om vi inte ligger bra till med posten och det. Övertid på en fredag (löningsfredag dessutom), vem vill jobba över då? Tydligen rätt många på jobbet, eftersom dom om möjligt jobbade långsammmare idag. Jag jobbade på så fort jag bara kunde och struntade helt i att detta kunde resultera i ryggont, jag ville bara hem. Och mer åka-hem-benägen blev jag av att se hur folk runt omkring mig höll på istället för att jobba. Tex la jag märke till att det är toltalt omöjligt att jobba med sina händer (öppna breven och ta ut papprena och lägga dom som man ska) och prata samtidigt. Det är fyskist omöjligt, så alla ni som någonsin trott på att man kan göra två saker samtidigt, glöm det. En del på mitt jobb bevisade idag att det inte går.. alls!

Sen är det andra saker som gör att arbetet inte utförs (dock inte i lika stor grad som pratet) som tex gå och hämta kaffe minst 1 ggr timmen i minst 10 minuter. Men innan man kan gå iväg måste man samla ihop hela flocken som kan ta 10 minuter det med. Samma sak med för långa raster och luncher. En annan vanlig grej är sms, och gå iväg för att ringa någon (aldrig hört talas om handsfree?). Sen en annan sak är den nyaste och hetaste grejen på jobbet; skicka lappar! Först slösar man tid på att skriva dom och samtidigt hålla koll så att ingen runt omkring läser vad man skriver, sen kastar man den till en annan person, som då ska slösa tid på att läsa skitsnacket och sen dessutom svara på det. Och medan den andra personen läser det, sitter personen som skickade lappen och stirrar hela tiden för att se vilka ansiktsuttryck man gör, och om det kommer någon bakom person, samt om någon annan ser vad man håller på med. Sen kan man hålla på att kasta lapparna fram och tillbaka i en halvtimme, för tydligen har man mycket hemligheter att snacka om just då!

Nåväl ska väl inte tänka på det där mer, önskar bara att en del hade lite högre arbetsmoral än så. Men jag får väl trösta mig med att jag inte kommer vara kvar där så länge till. Skönt nog! Hoppas ingen olämplig läser detta nu. Men vad är en blogg till för om man inte får skriva av sig lite känslor?!!

Och tacka vet jag rökpauserna på jobbet. Det är så skönt att komma ut där i från och slippa se alla störiga oarbetsamma jobbarkamrater och bara avreagera sig litegranna!

Men jag hade tur idag, efter lunch satt jag bara med stora brev tills halv 3, sen kom Lars och sa att jag fick sluta kl 3. Då var jag så arg och hade så jävla ont i ryggen att jag bara ville spränga skiten! Men så fort jag klev utanför dörrarna och såg min älskling sitta i sin bil nere vid parkering vart jag glad igen, för nu var det banne mig helg :)


Jessie

Oh my god!

Jag förstår precis vad du menar med jobbet, kan inte säga att jag saknar det speciellt mycket...förutom dig då :)

Men när det är prat om såna där övertidsdagar, så har du helt rätt! Det var precis som om folk jobbade (om möjligt) ännu saktare och väntade på att folk som verkligen ville gå hem, jobbade snabbare och fick det gjort liksom.

Jag är så glad för din skull gumman att du ska få komma därifrån en stund. Det kan du nog behöva!

Usch, jag blir riktigt arg när jag läser det här inlägget...jag tänker bara tillbaka på tiden där borta.

Hoppas att jag får se dig snart i alla fall och att du kan stå ut ett tag till :)



Massa kramar!



PUBLICERAT: 2008-12-03, 18:56:19 | URL: http://jasminek.blogg.se/
Roger

Ingen mening att reta upp sig...

Alltid varit så, det är bara grupperingarna som uppdateras =S



Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: