vulnerable -

- Smärta, slapp, stress och skratt i mängder

Jahapp då var man hemma igen efter en upp&nerdag. Allt var bra tills jag går in på jobbet och går förbi Anita, då kommer jag på det, det är idag jag står på öppningen :( åhh, är ju nice att stå där egentligen, för tiden går så fort, man ser hur jobbet minskar, och maskinerna låter så högt så man måste stå med hörlurar/hörselkåpor och lyssna på musik utan att prata med någon. MEN, det finns en stor nackdel som tyvärr väger upp allt bra, och det är hur sjukt ont jag får i ländryggen av att stå still. Jag brukar inte klara av ett helt pass där, men idag gick det bra, visst det gjorde ont på slutet, men inte sådär så jag måste sätta mig ner och vila.. och då hade jag ändå liniment med mig som en sista utväg om det skulle göra för ont, men jag slapp använda det. Var mycket post idag, närmare bestämt 69 backar, vilket tar ett tag att öppna, så alldeles innan halv 1 var jag/vi klar i öppningsrummet och då vart det lunch. Lilla Sandra som jobbade hos oss förut kom på besök just då också så det vart lite snack med henne, riktigt kul! Sen hade jag planerat att i alla fall göra en back i prepen för att hjälpa till, men jag hann bara göra 20 brev innan Anita kom och tog den av mig och sa att jag fick verifiera :) Satt där och hade det lugnt och skönt för mig själv med radion och Roger på chatten ;) Fick hoppa in och scanna lite också så hela eftermiddagen flöt på bra.

Så hade jag ju sån tur som fick åka med Roger hem också, och det var verkligen behövligt, för usch som jag fick stressa med biffarna och det tills Totta skulle komma hem. När han kom var det bara två omgångar biffar kvar att steka, annars var allt klart, men då var klockan nästan halv sex också och kl 6 började Semlans filmpremiär inne i stan. Så för första gången på riktigt länge fick jag skynda mig att äta, dock gick det bra, riktigt bra :)

Stressade på Totta som slog in ett paket till Moa, sen skyndade vi in med bilen, och fick rödljus heeela tiden. Men vi hann ner till Reginabion iaf. Tur nog hade mamma och pappa en plats mellan sig, och så fanns det en till Totta på raden nedanför, för trot eller ej, bion var fullsatt! Killen som jobbade där sa att sist den var det var när dom visade titanic. Vet ju inte hur mycket sanningen det är i det, men det var riktigt kul att se att så många ville se Semlan och Jonas film :) Och alla som var där lär ju inte ångra det, det borde dock ni som inte var där göra! Fatta vilken rolig film dom gjort på 7 minuter om ordspråk. Jag har inte skrattat så mycket på lääänge, och lätt årets roligaste film. Var synd bara att den var så kort, men nu förväntar jag mig en uppföljare istället!

Efter filmen åkte vi vidare till Jon och Helena där det var kalas för lilla Moa som fyllde 3 år idag. Hon fick 3 pippifilmer av oss och blev så glad så hon övergav sitt eget kalas och gick upp för att titta på dom :p Fick tårta och goda hemgjorda kakor sen satt vi och pratade, och tittade på medan Helenas mamma och pappa satte ihop den fna röda spisen som Moa fått. Vi pratade lite om helgen, och Helena tyckte vi skulle spela spel, och gissa vilket dom hade köpt? RETRO som jag satt och sa i söndags till familjen att jag ville ha :P Så nu hoppas jag på en spelkväll hos dom i helgen!
Sen vart det att vi åkte hem då för Totta hade spelkväll med något tråkigt skjutspel på datorn, och jag tror jag ska leka lite i Photoshop nu jag :)

Födelsedagsbarnet Moa


Jessie

Riiktigt roligt att du har börjat blogga på r i k t i g t nu tjejen :) Är roligt att hänga med dig i dina svängar, även om vi fortfarande pratar nästan varje dag :)

Saknar dig!



PUBLICERAT: 2008-11-11, 23:23:01 | URL: http://jasminek.blogg.se/

Ge mig gärna kritik eller gör bara ett avtryck


~ Ditt namn

~ Din e-mail (syns ej, bara för mig)

~ Din blogg/hemsida
___.~ Spara din info?

Kommentar: